Matfråga gällande kattunge !!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare tantor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 702
T

tantor

Jag ska snart få hem en kattunge (12 v) , ska bli jättekul men undrar lite hur det blir med maten.
Vi har nämligen en kastrerad hankatt som äter Hill´s c/d Feline då han lätt får urinsten annars.

Är det mycket olämpligt att en kattunge äter detta ?

Sv: Matfråga gällande kattunge !!

En kattunge ska aldrig äta något slags specialfoder förutom just foder speciellt anpassade för kattungar. "Urinstensfoder" är ofta pH-reglerade och kattungar har ett annat pH-värde på urinen än vuxna katter så ett urinstensförebyggande foder kan göra skada hos en kattunge. Kattungar har av naturen surare urin än vuxna katter och man ska inte meckla med deras urin-pH.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
18
· Visningar
927
Senast: Bison
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 421
Senast: Ajda
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka