Mått till täcke strl 135

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Skimraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 698
S

Skimraa

Jag ska sy ett fleece täcke och jag orkar nte leta igenom hela sy-tråden;)

Jag har en fleecefilt som är 160 lång och typ 120 bred.
Täcket ska ligga på en ganska tjock c-ponny som har srl 135 i täckes storlek och jag har inget täcke att mäta på så är det någon som vet hur "brett" det ska vara?
O.B.S! Jag behöver hemskt gärna svar till imorgon:banana:

Sv: Mått till täcke strl 135

Har du lagt filten på hästen och provat så att den räcker till? 160 låter ganska kort och 120 ganska smalt, om den ska räcka ner på sidorna...

Sv: Mått till täcke strl 135

Har du lagt filten på hästen och provat så att den räcker till? 160 låter ganska kort och 120 ganska smalt, om den ska räcka ner på sidorna...

Men hon är ganska kort och det räcker.
Jag har en till filt som jag:p ska skarva med men frågan var hur brett ett täcke är så jag vet hur mycket jag behöver skarva

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 233
Senast: Camigween
·
Utrustning Behöver lite hjälp... Har en häst som är knappt 160 hög, kort och ganska tunn (tänk fullblod med mkt kort rygg ;)) som jag behöver...
Svar
7
· Visningar
1 965
Senast: a1agnlju
·
P
Utrustning Ska köpa täcken till en connemara på 144cm, medelgrov. Storleken borde vara 135 eller 145. Vilken som passar bättre är ju lite efter...
Svar
11
· Visningar
929
Senast: Theresa
·
Utrustning Någon som har samma problem? En häst som ligger mellan två storlekar på längden.. 135 är för litet och 145 är för stort. :crazy...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår