Matta till balkongen

ufot

Trådstartare
Osäker på var jag ska lägga tråden, men det är ju katternas balkong….

Jag har en innätad balkong på ca 2x3 meter som används flitigt av katterna.

Idag har jag en balkongmatta från Bauhaus och jag håller på att bli galen… Jag har provat med trätrall också och den var lika illa…

Jag söker efter någon typ av matta som är enkel att hålla ren, som både kan dammsugas och skuras, som tål kattkräk, fågelspillning och löv.

Vi har massor av fåglar och träd i närheten och alla löv och allt fågelskit har en benägenhet att hamna på just min balkong…

Jag vill ha en hållbar matta som tål ALLT, finns det någon sådan matta att köpa?

Kan tillägga att min lilla katt är en piraya som tuggar på allt i plastväg. Jag vet därför inte om jag vågar köpa en plastmatta. Min dyra badrumsmatta i Sympatex blev söndertuggad på direkten…
 
Vi har lagt plastgolv från Bauhaus. Superlätt att lägga, enkelt att hålla rent och väldigt tåligt. Finns i många olika färger.
Har en plastmatta också för att det är fint, våra katter är dock inga marodörer.

Här syns det lite. Dammsuger och torkar av det med golvmoppen vid behov.
IMG_20230610_160908.jpg
 
Vi har lagt plastgolv från Bauhaus. Superlätt att lägga, enkelt att hålla rent och väldigt tåligt. Finns i många olika färger.
Har en plastmatta också för att det är fint, våra katter är dock inga marodörer.

Här syns det lite. Dammsuger och torkar av det med golvmoppen vid behov.
Visa bifogad fil 121736
Ser mycket praktiskt ut.
Tål den regn bra? Blir det kondens under?
Jag har nu träpall under mattan. Under träpallen är det betong.
Har du något under plastmattan?
Så länge det inte är kanter som sticker upp får pirayan inget att bita tag i … men hur klarar den klor?
 
Ser mycket praktiskt ut.
Tål den regn bra? Blir det kondens under?
Jag har nu träpall under mattan. Under träpallen är det betong.
Har du något under plastmattan?
Så länge det inte är kanter som sticker upp får pirayan inget att bita tag i … men hur klarar den klor?

Vi har betong under, var trätrall innan som vi slängde pga sliten.
Har inte funderat på om det blir kondens under faktiskt, vattentätt är det nog inte men det är gjort för att vara utomhus.
Ligger inget under plattorna, inga kanter sticker upp. Klösande är oklart iom att mina katter inte klöser på varken mattor eller golv 😁
Plastmattan är bara en liten färgglad sak.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp