Mattes correctionpad inbyggd i schabrak

Sv: Mattes correctionpad inbyggd i schabrak

Nu har jag inte provat just detta schabrak från Mattes, men nackdelen jag finner med denna typ av schabrak är att de är så jobbiga att tvätta. Fårskinnet mår inte bra av att tvättas så ofta som behövs då resten av schabraket blir skitigt så fort, så det är bättre att ha en lös pad istället. Om du nu måste ha fårskinnet närmast hästen så finns det en mängd andra liknande schabrak som kostar en bråkdel av priset som också har bra kvalitet på fårskinnet, bla Bartl och Hööks.

Men fördelen med Mattes corr. pad är ju att det går att lägga i och ta ur extra inlägg för att padda upp extra vilket du inte kan med de andra du nämner. Annars är de osm en vanlig mattes padd. De heter inte corr.

Tack för svar!

Jag hade tänkt ha den lite "till fins" i såfall, jag har tagit i beräkningen precis det du säger, att det är svårt att tvätta så frekvent så att säga.

Jag har redan en mattespadd, men jag tycker det blir så mycket med både den och schabrak, man kommer så långt ifrån hästen. Tycker de kombinerade med schabrak jag hållit i inte alls blir så mycket bulk, därför var jag sugen på en sån, att ha tex på träning eller ngn tävling osv....

tack för tips och synpunkter :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka