Mattes Pad..!

Ebine

Trådstartare
Vad är det som är speciellt med en pad från Mattes´..?
Har hört att dom har nån slags tunnel som ska göra att sadeln ligger bättre? Skonsammare för hästen..?
Någon som vet, eller kan rekommendera, eller avråda från köp?
:bump:

Sv: Mattes Pad..!

den har en kanal som gör att ryggraden går fri, ullen är vldigt tät o tjock, blir inte platt som många billiga. Tycker absolut att de är värda sina pengar. Tänk bara på att den nmåste få plats under sadeln.

den har en kanal som gör att ryggraden går fri, ullen är vldigt tät o tjock, blir inte platt som många billiga. Tycker absolut att de är värda sina pengar. Tänk bara på att den nmåste få plats under sadeln.

:bow:

Jag ville ha en kant på min för att den skulle ligga stadigt (inte glida åt sidan) och fick då ta Large. Har en vanlig (inte correction).

Mor min ville inte ha kanten och hennes padd glider lite åt ena hållet tyvärr :( Men hon tog en storlek mindre (Mdium) till en sadel som eg är lite större och den passade bra.

Fö så älskar jag min padd :love:

Söker på nätet nu...vet ni nån som säljer dem?
Kan man beställa hos nån leverantör på nätet?
De vanligaste butikerna verkar inte sälja dom.. L*ckås, Cha*lies osv..
Förslag??
Vill beställa nu!!

Förresten vad är skillanden på correction och den vanliga? :confused:

Correction har 4 fickor, 2 på varje sida som täcker hela padden (ena från mitten o frmaåt, andra mitetn o bakåt) där du kan lägga i tillhörande tunna paddar för att finjustera hur mycket utfyllnad du vill ha fram/bak.

Jag köpte min i min lokala affär, vet ej internetåf...

Det är en bra pad har jag hört, sålänge sadeln inte blir för trång med den under. Då gör den mer ska än nytta.

jag har en sådan, mkt nöjd. kan tipsa om att man kan be gra**gården beställa hem:)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
633
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur