Mattespadd - dressyrmodell?

the_connemara

Trådstartare
Blir det knasig att använda en VS padd till en dressyrsadel? Om man ska rida kanske 1 g/vecka med dressyrsadel, är det då värt att köpa en dressyrmodell?

VS är ju skuren mer framåt, dvs det ser lite dumt ut om jag lägger den under dressyrsadeln men den räcker ändå till i bakkant osv. Men det kanske blir fel ändå? Har ni en padd till varje sadel eller hur gör ni?

Sv: Mattespadd - dressyrmodell?

har inte ens reflekterat över att det är nån skillnad?? iofs har jag en christ, men den funkar precis lika bra under alla sadlar.. :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 231
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: Presto
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka