max vikt gör ponny;s?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare hejlisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 935
H

hejlisa

max vikt för ponny;s?

Hej!

Jag är 164cm lång och väger runt 58 kg, min fråga är; Är jag för stor för ponny;s ?:confused:

Om jag kan rida ponny;s, vilka kan jag då rida? B, C, D?

Tacksam för svar:bump: :love:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: max vikt för ponny;s?

Hej!

Jag är 164cm lång och väger runt 58 kg, min fråga är; Är jag för stor för ponny;s ?:confused:

Om jag kan rida ponny;s, vilka kan jag då rida? B, C, D?

Tacksam för svar:bump: :love:

Jag är en cm längre än dig, väger ungefär samma och min pålle är d-ponny. Ser inte illa ut på nåt sätt och hon orkar utan problem.

:D

okej, vad bra. För jag har liksom alltid undrat om jag är för stor för ponnysar överhuvudtaget ! :)

Du kan rida både c- och d-ponnier tycker jag. Sen beror det ju på typen förstås. Du kanske inte ska hårdträna den allra minsta och spetigaste c-ponnyn. Men en helt normal större c-ponny är inget problem för dej.
Du kan rida alla d-ponnier helt utan problem.

Sv: max vikt gör ponny;s?

jag är ungefär lika lång som dig och väger runt 50 kg. Det ser inte dumt ut när jag rider en mindre D-ponny eller en kraftigare C-ponny, du kan lugnt fortsätta rida ponny!

Sv: max vikt gör ponny;s?

Du är av samma "storlek" som mig, jag rider C-ponnysar varje dag, ingen är väl den spinkiga modellen men jag tycker inte att du behöver oroa dig speciellt mycket....

okej, tack alla i hoppa :) det känns skönt att veta att man inte är för stor :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 672
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 973
Senast: ameo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
931
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 834
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka