Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

KL

Men snälla nån, pojken kan ju inte ens sjunga i början....är det alla 14-åringar som röstat tro?

Om det sviker för en 17-åring som står som delvinnare i ett så stort arr kan man väl förlåta :D

Jag tror att killen kommer att göra en Zelmerlöv-karriär.
Han kan sjunga och dansa, han är trevlig och verkar normal intelligent och dessutom mogen för sin ålder. Han visade dessutom prov på tajming och humor ikväll.

Vi kommer att se honom länge, i olika sammanhang.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

För mig känns det mer som arrangerat än som äkta talang, även om jag själv inte kan ta en ren ton :D Ung söt pojke blir automatiskt populär och röstas på.

Tycker dock inte något bidrag var nåt speciellt i denna omgång (första omgången jag tittar på).
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Outtrigger var inget som jag hade hoppats på.
Eko, tyckte jag var okej.
Oskar - ny Eric Saade.... festligt med skärmarna, kan funka
Shirley Clamp - Tråkig värre, hon har gjort bättre
State of Drama - Skrik halsar..... jag hoppas att de inte lyckas skrika sig till en final plats i andra chansen
CajsaStina - Härlig sång, den hade jag velat haft vidare. Riktigt fin ballad.
Ace - Häftig låt som jag tror skulle kunna klara sig riktigt bra i ESC
Dr. Alban och Jessica - Tja rätt bra fart i den, kunde ha fått varit till andra chansen istället för State of Drama
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Ace Wilder var rätt bra tycker jag! Skön röst och lite eget sound.
Men är besviken att Oscar gick till final. Som en sämre kopia av Anton ewald, och med en sämre låt. Känns som man hört den tusen, nej miljarder gånger förr. Hade hellre sett Outtrigger eller State of drama till final.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

*kl*

Lät inte Ace Wilder precis som Icona Pop? Nåja hyfsat bra i alla fall - näst bäst ikväll efter State of Drama.

(Och Björn :love:)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

*kl*

jag kollade bara sporadiskt idag, men herregud...

Shirleys låt var ju superdålig, och kläderna rent hemska.
Den där gruppen av pojkar som kom efter kändes lite som "jaha, i år igen??", tycker mig ha hört samma sak flera år i streck nu.
Dr Alban lät fascinerande mycket precis som Dr Alban. Vilken nostalgi-(eller tidsrese)tripp.

Lyckades dessutom råka ut för OS-spermierna och kan väl mest kommentera med va? VA? VA??? Seriöst?? Var det verkligen roligt??

Nej, bättre lycka nästa vecka.

/Lavinia
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

kl

Då var den långa mellanakten... jag menar deltävling 3 över!

För inte var det särskilt hög kvalitet på kvällens låtar? Det var iaf ingen som kändes som en vinnarlåt direkt när man hörde den?

Tyckte de 4 som gick vidare var helt ok, men för första gången så spelade det faktiskt ingen större roll för mig vilka som gick vidare :o

De enda som stack ut var State of drama som hade en bra refräng, dock för svag vers för att verkligen vara en bra låt. Och så Ace Wilder, som vid första framträdandet hade lite svajig röst tyckte jag,men refrängen hade ngt speciellt och den kändes fräsch och annorlunda. Lite bättre andra gången, så med ett bra framträdande på Friends så kan hon nog nå en bit! Hur som helst kul med en överraskning! Både Alban/Jessica och Shirley åkte ut mot mer okända namn!

Oscar Zia är duktig och visst har han talang. Men detta var som en lite mesigare variant av Anton Ewald förra året! Kände till och med igen flera danssteg fast det var ett år sedan :p Låten var heller inte särskilt stark, men han kan få vara med i finalen tycker jag.


Hade trevligt sällskap av min dotter ikväll som hade några sköna kommentarer under kvällen!
När Oscar stiger in i rutan: Ååååååh vilken undebar!!!!.... Frisyr!!! :D
Shirley: oj mamma det är hål i klänningen (slitsen), hihi man kan ju se hela snippan! :o
Eko: Åh mamma hon har så fint hår... och vacker mun! :p

Sen somnade hon till Ace Wilder och sover sen dess, så inte så bra betyg egentligen för kvällen hehe.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

KL...

Absolut det sämsta jag varit med om i mellosammanhang :eek: :wtf:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Jag tror jag sa det vid första deltävlingen. Tycker att de borde skippa alla delfinaler etc och ha alla låtar samma kväll. Det skulle vara sjystare mot alla och då blir det verkligen folkets och juryns val. Nu är det ju bara kvällsformen på artisten och mot vilka de möter som avgör om de kommer gå vidare etc. Det vore mer rättvist att ha alla samma kväll, visst kvällen skulle bli lång men felaktiga val skulle definitivt falla bort! :cool:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

*kl*

Jag joinar klubben som anser kvällens mello var skräp. Christer Björkman mfl plockar ut fler o fler artister som inte kan sjunga. Mellanakten var "what?". Vinsten för kvällen var Björn.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Nää lite för lite melodifestival tycker jag!
Det är alltid några mindre bra låtar med, men idag var det ovanligh många i samma heat.
I slutändan brukar det bli en bra final med alla tittares favoriter :)

Minns när det bara var en final, inget mer. Klart det var kul o spännande men det var ju bara en kväll - tog slut så fort ;)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

2014 var dessvärre året när punggreppet kom tillbaka.

hahahahahahaha

måste varit kvällens mest intellektuellt utmanande kommentar!

Vilken dålig omgång och din reflektion kring viktiga iakttagelser denna afton berikar. :D


(Förresten höll inte han den där andra unge killen, förra året, på och drog i byxorna också? Att man inte fattar att det är så B att dra där... Plus han med den vita dräkten, han som hade rymdutstyrsel på sig en gång. Han drog också i snorren.)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

hahahahahahaha

måste varit kvällens mest intellektuellt utmanande kommentar!

Vilken dålig omgång och din reflektion kring viktiga iakttagelser denna afton berikar. :D


(Förresten höll inte han den där andra unge killen, förra året, på och drog i byxorna också? Att man inte fattar att det är så B att dra där... Plus han med den vita dräkten, han som hade rymdutstyrsel på sig en gång. Han drog också i snorren.)

Var det inte Danny som hade rymdutstyrsel med lampor som blinkade?
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Jag joinar klubben som anser kvällens mello var skräp. Christer Björkman mfl plockar ut fler o fler artister som inte kan sjunga.

Hmmmm, min misstanke om att Christer B arrangerat mellon i år så att Sanna N ska få åka till ESC växer sig starkare för varje deltävling :meh:

Jag gillade Ace bäst i denna deltävling. Det är ingen mello-låt, men en radio-dänga kommer det att bli :p
Caisa-Stinas röst kan man dö för :love:
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 955
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 391
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 549
Senast: Lingon
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 228
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp