men ÅÅHH måste skriva av mig..

Seabaz

Trådstartare
I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott.
På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10 dagar.

Efter ca 3 veckor dimper en lapp ner i brevlådan om att mitt träns har kommit! "Äntligen" tänker jag och löser ut paketet.

Träns 499kr
Frakt 138kr
Postförskottsavgift 45kr

Allt som allt 687kr

Kommer hem och öppnar och inser att det är FEL träns dom skickat till mig.
Jag mailar företaget och berättar detta och jag berättar sedan vilket träns jag skulle ha och bifogar en bildlänk till rätt träns från deras hemsida.

Jag skriver även att det kommer kosta mig 75kr att skicka tillbaka deras träns och att jag därför hoppas att dom skickar det andra kostnads- och fraktfritt.

Får till svar att jag ska skicka tillbaka det och dom sedan skickar det rätta tränset, men upplyser mig om att det inte är lika mycket silver på det som det jag nu hade fått. (Krimskrams i mina ögon, gissa tre gånger varför jag ville ha det andra tränset :smirk: )

Men så skickar jag tillbaka och jag mailar dom nån vecka senare och frågar om dom fått tillbaka tränset.
Får till svar att ja dom har fått tränset och ska nu skicka det rätta.

Två dagar senare ca så får jag mail från ett annat företag som jag beställt grejer ifrån att dom fått retur på min order, att det var fel adress eller nåt.
Jag som då var i flyttar-tagen upptäcker då att det är adressändring som strular.
Jag tänker direkt på mitt träns och mailar omgående företaget och skriver vart dom ska skicka ordern för att den inte ska komma fel för det har blivit strul med adressändring osv..

Får inget svar, hör inget av dom.

Ca en månad senare får jag ett "argt" mail från dom där det står att dom fått retur på min order och undrar om jag nu inte ska ha tränset.
Dessutom låg det tydligen pengar till mig som dom skickat med som ersättning för frakten när jag skickade tillbaka det felaktiga tränset.

Jag skriver som det är, att jag hade mailat dom och inte fått något svar men att jo, jag vill fortfarande ha tränset!

Ja, dom skriver tillbaka att dom skickar det igen. Och två veckor senare så mailar jag dom och säger att jag inte fått tränset än. Dom mailar tillbaka och säger att dom inte heller har tränset!
Dom ber om mitt kontonummer för att sätta in mina pengar på.

Jag ger dom mitt kontonr och dom ska sätta in 499kr där. Men tränset är spårlöst borta?

I de tre senaste mailen så bad jag dom om att få kollinumret på ordern så jag kunde spåra paketet men den frågan har dom ignorerat.

Jag börjar tro att dom inte ens har skickat tränset, att dom inte har det och inte vill säga det?
Dom har erbjudit mig andra träns som kostar mer som jag ska få till samma pris som det jag egentligen vill ha(?)

Det verkar ju konstigt att dom vill sätta in pengar till mig om dom inte ens vet vart tränset är. Dom säger att dom har skickat det, jag har inte fått det, dom har inte fått det i retur.
Och ändå vill dom ge mig pengar eller ett annat träns(?).

Observera att jag i varje mail har avslutat med mitt namn, personnr, adress och telefonnummer men vi har skött det här via mail.

Och jag tycker dom är generösa och snälla men lite konstiga :crazy:


Hur reagerar ni på det här. Vi har haft mailkontakt sedan september i alla fall så det har ju kommit flera mail men i det stora hela har vi tjatat på varandra om detta jag har skrivit ovan... :cool:
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Åh, vad krångligt det verkar ha blivit.
Jag skulle ringt och pratat med dom och inte gett mig förrän jag fått ett rakt svar.
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Det låter ju ganska konstigt... Förmodligen ahr de inte skickat tränset... Och om de inte vill ge dig ett kollinr eller erkänna vad som har hänt så tycker jag du ska ha pengarna tillbaka och kontakta ett annat företag om du vill ha just det tränset.
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Du får gärna PM:a vilken butik det gäller:) Kanske man ska undvika att beställa därifrån...
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

PM: a gärna mig också
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

499kr skulle dom sätta in på kortet eller så skulle jag få ett annat träns värt ca 800kr... jag är i valet och kvalet :cool:

Har PM:at om vilket ställe det är, hoppas massmailet gick fram ;)
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Ush vad jobbigtdet hela låter.
Du borde verkligen ringa och fråga vad dom håller på med och be om kollinumret så du kan kolla upp paketet. Om du ringer är det lättare att få svar och ställa dom mot väggen.

PM:a gärna om vilken ställe det gäller.
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Hej säger inte att det är så här men kanske...
Är tränset skickat som paket eller skickat rekommenderat om inte finns inget kollinummer att spåra.

Många av våra kunder väljer det "billigaste" fraktsättet nämligen att få varorna skickade som brev. Då får man inget kollinummer kan det kanske vara så i detta fall?

När det gäller sådana här saker beror det ofta på något missförstånd, har du provat ringa dem?

mvh El
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Hur ser tränset ut då? Finns det ingen annan webshop/affär som har det?
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Hi hi:D
Jag minns att du talat förut ang. ditt träns så jag hittade försäljaren:D
Och dom har just tappat en ev. blivande kund:devil:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

pma mig med! vill ju inte gärna beställa därifrån om det är strul...
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Mig får du med gärna PM:a!:D
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Jag kommer inte ihåg frakten på just min vara så när jag skrev det där så kollade jag på hemsidan och "beställde" ett nytt likadant och när jag gick till "kassa" fick jag fram det där. Sedan avbröt jag "beställningen".

Vad är det som inte stämmer med frakten på 138kr?
Postförskottsavgiften på 45 kr tror jag det är posten som har och inte företaget alltså... eller hur är det?
 
Sv: men ÅÅHH måste skriva av mig..

Tjaa reagerade på summan 138kr.
Postförskottsavgiften stämmer, men tränset måste varit "himla" tungt.
Paket upp till 3kg kostar 120kr.
Alternativt att man skickar tränset som brev med postförskott, men dår är själva fraktavgiften lägre än 120kr ( brukar ligga mellan 55-77kr för träns)+ då postförskottsavgift 45kr.

Blev det snurrigt det jag skrev eller förstår du vad jag menar?
Annars hojta till så skall jag föklara bättre är lite trött så det kanske blev lite otydligt.
mvh El
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 946
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Unafraid
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 929
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 622
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp