Bukefalos 28 år!

Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

lady_vip

Trådstartare
Det är nåt fel på Lokas svans! Igår la jag märke till att hon höll den konstigt, liksom i en svag båge nedåt och på kvällen säger sambon att hon har pipit till 2 gånger när hon har satt sig.

Nyss pep hon till rejält när hon satte sig...

Har kännt och klämt, kollat slidan och ändtarmsöppningen, dragit i svansen, kollat benen osv. Hon säger ingenting då, och hon är en riktig pipmaja som gärna säger till när det är jobbigt:D

Det verkar inte akut på något sätt, men hon ska ju inte gå och ha ont så går det inte över tills måndag får jag ringa vår norrman (veten), men vad kan det vara??

Hon badar inte, så det är inte vattensvans. Hon har inte något fästingmedel på sig, så det kan inte vara nervrelaterat pga det.
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Dock är vattensvans ett något missvisande namn, hunden kan få vattensvans även om den inte badar ( även om det är en orsak ) :)
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Kan dem det?? Hade jag ingen aning om:p

För det skulle det faktiskt kunna vara, men hon har ju haft det nu i nästan 3 dagar, sitter det i så länge? Behandling? Vad kan det bero på?

Hon går precis så som de hundar jag har sett har vattensvans...
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

ursäkta trådkapp
men vad är vattensvans?:confused:
blev lite nyfiken på vad det är:angel:
har alldig hört det innan
är det vanligt?
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Det är en typ av förlamning av svansen, förekommer relativt ofta hos retrivers som får det i samband med nedkylning efter simning. Googlade nu och såg att hundar även kan få det av andra orsaker och det är nog det min hund har. Konstigt bara hur hon har fått det sådär, men hon verkar inte ha särskilt ont om hon inte sätter sig på svansen.
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

De kan få vattensvans om det blivit kalla över ländryggen, eller om de varit ute i regn och man inte torkat dom.
Jag har en hund som lätt får vattensvans, torkar jag inte henne ordentligt när hon varit ute i regn länge så får hon det väldigt lätt.
Ibland har det gått över på ett par tre dagar, men har nångång suttit i en vecka, men då hade hon väldigt ont och fick smärtstillande.
Har också haft en hund som fått vattensvans om hon legat i en kall bil.
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Säkert är det vattensvans. Min svägerskas hund fick det. Det bara kom
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Förlamningen av svansen har man satt i samband med allmänt lågt eller sjunkande lufttryck, om jag förstått rätt..

Har hon ont kan du ge lite magnecyl och går det inte över får du kontakta vet.
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Hon har säkert blivit nedkyld på nåt sätt då, kan bara inte komma på hur, men hon har ju kort päls så det är inte alls omöjligt.
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Jag har metacam och rimadyl, men det är kanske för starkt? Hon verkar inte ha ont, inte mer än när hon sätter sig på svansen, så nu rullar hon snällt ut den på sidan:D
 
Sv: Men ahhh,vad är det med svansen!?!?

Då ger jag nog en tablett nu på morgonen så slipper hon gå runt och spänna sig, om det nu inte ser bättre ut när vi ska gå på prommis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp