Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är wintec 500 dressyr och wintec pro 500 dressyr olika sadlar eller är det samma? Tittade på www.henrikssonsridsport.se och hittar då bara 500 dressyr. Läste sedan lite annonser och ser då att det annonseras ut pro 500 dressyrsadlar... är det en äldre modell (fast en var uttagen i början på 2004) eller???
Wintec 500 dressyr och Wintec Pro dressyr är två olika sadlar! Det är ytmaterialet som skiljer dem åt och sadelgjordssystemet!
Har haft båda modellerna och jag gillar Wintec Pro Dressyr bäst pga att den låg bäst på min häst. Wintec Pro Dressyr har ett ställbart Y-system på sadelgjordsstropparna vilket passade bra på min häst som har en rygg där nästan alla sadlar glider. Sen har Pro modellen ett mockaliknande(syntetisk mocka) material i sits och delvis på kåpor vilket gör att man får ett supergrepp i sadeln när man rider!
Wintec 500 dressyr har helt raka stroppar som sitter ungefär vid stigläderfästet och är gjord helt i konstläder!
Här ser du en bild på Wintec 500 Dressyr: