Mest minnesvärda küren?

Sv: Mest minnesvärda küren?

Är det bara jag som får en dålig smak i munnen när jag tänker på Brink och Briars kür? Alltså, missförstå mig rätt, jag var också en av de som bölade för att jag blev så rörd sista tävlingen på svensk mark, men när jag försöker återuppleva det genom att kolla på küren på tex youtube så vill jag inte vara med längre, för jag avskyr musiken så mkt :D det gjorde jag iof när jag lipade också, men då kunde ändå känslan ha överseende med den gräsliga musiken.

Nej, tacka vet jag Kittel som har den goda smaken att rida till Depeche Mode. Jag var inte på plats, men det ger mig gåshud att kika på ritten från senaste falsterbo. Som andra redan sagt, mm vilka övergångar piaff/passage :d
 
Sv: Mest minnesvärda küren?

Brinks största fördel vad gäller kür var att han ofta redigerade och ändrade här och var, musiken är väl ingenting jag hade valt så men han la ofta till och fixade om kändes det som så man slapp tröttna som man gjort på ex. Tinnes Grease kür som jag nämnde innan.
Men kittels är ju urbra, den glömde jag helt!
 
Sv: Mest minnesvärda küren?

Anky och Salineros kür när de vann i Sydney! Den är så himla bra. Var jätteglad att få uppleva den live i Falsterbo i år, även om Salinero inte var lika på topp var det ändå magiskt att få se detta.
 
Sv: Mest minnesvärda küren?

Från början var Andres Helgstrand och BH Matinés kür den som gav mig allra mest gåshud, vilket ekipage!

Sen såg jag Patrik Kittel och Scandic i Falsterbo, oj oj oj! Filmade sista uppridningen med passage och piaffer, loves it!

Juan och Fuegos ritt är en sån glädjespridare!


Men änsålänge är det för min del inget som slår Edward Gal och Totilas alldeles magiska kür :love::love:. De andra ger mig gåshud på slutet, medans deras ritt(er) ger mig gåshud från första stund, ryser av hur vackert och fullkomligt samstämt det är dom två emellan. Ren magi
 
Sv: Mest minnesvärda küren?

Jag gillar allt med Parzival :)
Men så hittade jag DENNA kuren på Tuben häromdagen, och gud vilket coolt låtval Haddad har gjort! Sen att takten i ridningen stämmer överens med takten i musiken hela programmet igenom är ju helt underbart, kolla bara på bytesserierna! Love it!
 
Sv: Mest minnesvärda küren?

Aa jag blev också lite förvånad över det, tänkte att hon skulle slänga spöt vilken sekund som helst i början men sen hade hon det ju hela vägen. Men jag läste lite på kommentarerna på filmen och det var någon som skrev att det var tillåtet i alla "regular class" men inte i "final and qualifier class".

(Säger inte mig mycket iofs men kanske någon annan har stenkoll? :))
 
Sv: Mest minnesvärda küren?

Håller med, definitivt min favoritkür! Är så ledsen över att jag aldrig fick se den live (dessutom började jag nästan lipa när jag såg att han stod med henne utan sadel inför prisutdelningen till EM.)
 
Sv: Mest minnesvärda küren?

Det var väl ingen i hela dressyrsverige som missade Carl Hester och Uthopias kür från EM i år?
Helt sjukt vilka längningar, jag sitter bara och kollar på repeat hela tiden! Okej, passagen och piaffen är ju inte lika starka som många andras men ändå, helt galet vad den travar! :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Succéekipaget från VM, danske Andreas Helgstrand och Blue Hors Matiné, slog Jan Brink med endast 658 hundradelar i...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp