MH - hur var reglerna nu igen?

Berin

Trådstartare
Vi ska iväg och göra MH i morgon och min hund har haft lite problem med magen den senaste tiden. Om jag känner att hon inte är sitt rätta jag och jag väljer att avbryta - får hunden en ny chans att göra ett nytt MH senare då? Eller är det kört och hon kommer att ha ett ofullständigt MH-protokoll? Vad gäller om beskrivaren avbryter testet? Finns det en ny chans då. Hittar inget om detta i häftet jag skrev ut om MH från SBK. Tacksam för svar.

Sv: MH - hur var reglerna nu igen?

Om beskrivaren avbryter får du inte göra om, om du avbryter har du möjlighet att göra om.

20. Ombeskrivning
Hund medges ombeskrivning vid högst två (2) tillfällen i det fall hundägaren avbrutit provet. Hund som under beskrivningen p.g.a. uppkommen skada eller av annat uppkommet hälsoskäl inte kan fullfölja medges ombeskrivning.

Minimum sex (6) veckor ska ha förflutit mellan beskrivningstillfällena, och som inte får vara på samma plats.

I de fall beskrivare avbryter beskrivningen medges ej ombeskrivning.

Tack för svar!

Just nu åskar det här. Finns det väder som gör att ett MH ställs in eller är det bara till att klä sig rätt? Min hund tycker ganska illa om regn.:crazy:

Jag gjorde MH med pappas tik i ösregn och ackompanjerat av blixtar och dunder modell REJÄLA.

Så de ställde iaf inte in..

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 629
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 887
Senast: ildiko
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 577
Senast: Takire
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 170
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka