MH Rimfrost rider II

Rugge

Trådstartare
Har kollat på dessa stövlar och funderar lite på hur varma de egentligen är
Jag är verkligen frusen av mig och behöver ha riktigt varmt på fötterna för att inte frysa i hela kroppen.
Kollade på dessa eftersom de också finns i vidare modell vilket jag behöver.
Hittade dem till ett bra pris på nätet 899 kr. Normalpris är väl runt 1200 eller något annars.

Ni som använder eller har använt dem, skulle ni kunna rekomendera dessa?

Sv: MH Rimfrost rider II

Jag hade den gamla modellen av Rimfrost tidigare, och köpte Rimfrost II nu. Tycker att den gamla modellen nog var lite varmare och samtidigt lite större i storleken... Dock är de varma och sköna stövlar, kan klart rekommendera dem! :)

Du tänkter väl på vad för typ av strumpor du har på dig :)

Fårskinnssulor är också super, har jag i mina ridstövlar året om, varmt på vintern med ullstrumpor (gärna såna man har i slalompjäxor) och svalt på sommaren med ett par tunnare bomullstrumpor.

Kan inte rekommendera dom nya MH Rimfrost rider II dom är stel och hårda inte alls varma.

Har ett par gamla såna som typ har gjort sitt och dom har varit störtsköna redan från början, men provade dessa nya och det var ingen hit och dessutom frös man typ fötterna av sig och jag som aldrig fryser om fötterna annars.

Men det är säkert en smaksak, dom kanske passar dig bra.

Jag har köpt ett par i år och är nöjd med dem, håller värmen ganska bra (har varit ner mot -15). Dock är de lite väl små i storlekarna och känns något klumpiga i stigbyglarna.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 474
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Ja som rubriken lyder.. hur uppfattar ni era MH kängor? ¨ Jag har just fått hem ett par som primärt skall funka att ha på sig i...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: Amelia
·
Utrustning mina underbara shire Jodhpur skor med snörning + dragkedja är slut :cry:, de höll ett år och jag smörjde dem dagligen och hade dem bara...
Svar
2
· Visningar
1 797
Senast: Buck
·
M
Utrustning Jag ska köpa nya ridstövlar nu och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa high rider II eller rimfrost? mina funderingar är om man...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: makejo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka