MH's nya läderridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 877
L

lill_flesky

är ju grymt snygga :d Men hur står det egentligen till med kvalitén?? Dom kostar ju ganska mkt (för att vara MH iaf) 2500:- ca så frågan är ju om det är värt det eller om man ska satsa på ngt annat? Deras nya system med stigbylar å sånt verkar ju dock intressant.

Men vad tror ni? MH stövlarna eller ngt annat märke? Vad finns det för andra märken i motsvarande prisklass som är bra. Vill ha stövlarna till både dressyr och hopp.

Sv: MH's nya läderridstövlar

Jag var faktiskt och kollade på dem idag. Dem såg fina ut, inte alls lika "klumpiga" som MH's andra stövlar :) Och systemet verkar smart.

Jag har för mig att du ska kunna hitta Cavallo stövlar för 2500kr (kommer dock inte på just nu i skrivandets stund vart). Jag vet att du kan få ett par KÖNIGS Komet hos Hästbiten (i Stockholm) för 2798 kr.

Kan försöka på månad att kolla runt i Stockholm vad det är för läderstövlar du kan få för 2500-3000kr om du vill det, tyvär hinner jag inte luska fram någonting via internet nu då jag ska dra på mig mina dressyrstövlar (tyvär är de ytterst lite men så pass att det är märkbart att de är försmå :cry: ) och sedan be ge mig till bussen och stallet som väntar :D

Hoppas att du hittar vad du får några bra svar :)
Och att jakten på läder ridstövlar för din del slutar bra ;)
//Christian

Jag vet om att Cavallo Talent finns för 2400kr på Lyckås ridsport AB, men tänkte inte på dem då det är en "ungdoms stövel" utan mer på Cavallo "Allround" (som modellen heter) eller liknande den.

p.s. Jag är helt inne på ett par Petrie Anky så för mig behövs det inga råd utan jag försökte bara ge lill_flesky något/några.
Och Lyckås ridsport AB är väl besökt av mig :p (inte hemsidan utan butiken)

Senast ändrad:

Det var inte riktat direkt till dig, glömde skriva att jag lånade knappen. :D

Jag var på mitt första besök på Lyckås idag, och dit åker jag garanterat fler gånger. :)

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 560
M
Utrustning Hej! Min syster ska köpa sig ett par nya ridstövlar då hade hon tänkt och ville ha lite råd och tips här ifrån Buke. Hon har sedan...
Svar
10
· Visningar
1 745
Senast: Mizzeh
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 981
Senast: Salinero
·
Utrustning Nu har jag haft Ingdams ute.... Och den enda hoppsadeln han tyckte skulle bli riktigt bra var Passier Comet II... 19000 nästan. :eek... 16 17 18
Svar
346
· Visningar
24 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka