• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wiike
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 4 057
W

Wiike

Hej ska köpa dels schabrak men även ridtäcke av märket mias rs och tänkte höra era erfarenheter? :) Gärna bilder då bilderna man hittar på nätet inte är sådär super tydliga med alla fina färger.

Sv: Mias..

Jag har ett schabrak från Mias rs. ett vit med blå paspoal oså är det lixom lite fyrkantigt längsbak och en röd lite tjockade paspoal. Lite svårt o förklara´, jättefint iafa:love:
hade ingen bättre bild

IMG_6740.jpg

Jag tycker att mias är jättebra, har massor av olika saker från mias och är nöjd med alla. :)

jag har flera shabrak o de håller sig jättefina, även efter många tvättar. bra passform o finns ju i massa fina färger o kombinationer! du kan ju beställa vilken färg med kantband osv du vill.
har oxå ett ridtäcke i ylle o ett ylletäcke. har haft problem att hitta ridtäcken som passar BRA, men det från mia's sitter jättebra! har förresten ett ylleländtäcke oxå kom jag på nu, det e oxå bra :)

Varifrån beställer ni som ger bra pris och man kan få fram de färger man vill? :)

kan man få bestämma färg på ridtäcke med?

Jag har också flera schabrak från mias och även ett ylleländtäcke. Jag är nöjd med allihop! Håller färgen hur bra som helst tvätt efter tvätt och även passformen är kanon, de krymper inte heller i tvätten. Några bilder på kusen i mias schabrak och lindor.. kommentera inte ridningen:crazy:

1661623.jpg

2529556.jpg

Schabraket på den sista bilden är marinblått, men blixten ljusar upp det.

Du kan beställa från www.lillhastenistav.se gå in på brodyr-sidan.

Själv har jag ett tävlingsschabrak från Mia´s. Det är ett vitt dressyrschabrak med svart klubb-brodyr på. Klubbens hoppschabrak (allroundmodell dock) är i stället svarta med vit brodyr på. Det är förra årets, vet inte hur årets ser ut ännu.

Jag är jätte nöjd med mitt schabrak från Mia´s (har även sett andras schabrak därifrån, samt ridtäcken, ylletäcket, ländtäcken, lindor etc.) och alla prylarna ser kanonfina ut!

Jepp de har lindor med, i matchande färger till så gott som alla schabrak.. :D

Var på mässan som är i stan, och där hade de modevisning till häst. Där visade de ett ljusrosa mias schabrak med grå passpoal:love: hur snyggt som helst på den mörka, blanka hästen som visade det..

Ett ländtäcke i ull som ska vara vinrött med marin och beige kant :) Med mitt namn broderat

Ett hoppschabrak i marin med beige och vinröd kant
Ett dressyrschabrak i vinrött med marin och beige kant
Båda med hästens brodyr

Och ett par marinblå lindor och två par vinröda :banana:

Du kommer säkert att bli nöjd!
Jag har ett Mias dressyrschabrak, marin med guldkant. Jättesnyggt och håller sig snyggt också, tvätt efter tvätt.
Jag har också ett ridtäcke i ylle, rött med svart kant och guldpasspoal, ursnyggt!!! Jättebra kvalitet!

ja har två mias bävernylon ländtäcken, båda hållt mycket bra ! ett svart med lila passpoal och ett marin med vit kant och gul passpoal.
lindor och schabrak från mias och är mycket nöjd :) knallblåa lindor och knallblått schabrak ett nougat schabrak också.

Mias grejjerna blir nästan bättre ju mer man använder dom, dom ser aldrig dassiga ut i färg eller så.
Har ett helt gäng mias produkter;
Ridtäcke, grönt m. guldpasspoal o brodyr
Ländtäcke, marinblått m. gul passpoal
typ 10 schabrak i olika färger
ett 10tal set lindor om inte mer, första paret köptes 2000 och håller än idag.

Breccia_ skrev:
Mias grejjerna blir nästan bättre ju mer man använder dom, dom ser aldrig dassiga ut i färg eller så.
Har ett helt gäng mias produkter;
Ridtäcke, grönt m. guldpasspoal o brodyr
Ländtäcke, marinblått m. gul passpoal
typ 10 schabrak i olika färger
ett 10tal set lindor om inte mer, första paret köptes 2000 och håller än idag.

Jag håller med. Har också flertalet schabrak, de håller sig toppen fina trots intensiv användning och många tvättar.

har även ridtäcke i ull, mörkbrunt med kamel färgad passpoal. SÅÅ bra och fint, älskar det!

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
352
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka