Michael Whitaker avstängd för dopning

(Ridsport)
Den brittiske hoppstjärnan Michael Whitaker är avstängd för dopning. Ett dopningsprov på hästen Tackery Quickstar från tävlingarna i La Baule, Frankrike, innehöll spår av hormonpreparatet altrenogest.

Läs mer...
 
Sv: Michael Whitaker avstängd för dopning

Hur J*Ä*L*A dum får man vara igentligen !!!!! Då får han skylla sig själv !!! :mad:
 
Sv: Michael Whitaker avstängd för dopning

Ännu ett dopingfall.. Tråkigt för sporten, men bra att det kommer upp i ljuset.
 
Sv: Michael Whitaker avstängd för dopning

EXAKT de håller ja med om
 
Sv: Michael Whitaker avstängd för dopning

Jätte trist att höra, speciellt om en sån man som han. men jag är inte förvånad, faktisk inte alls om några doping fall alls. för är man uppe i den nivån så är tid/hästar/sponsorer/pengar allt. de flesta har inte råd att inte starta en tävling, och är då hästen lite svullen i ett ben men inte hals kanske vissa tar chansen och ger dem nått preparat. Jag säger inte att jag tycler de är okey, men jag kan till viss del förstå varför dom gör de, tyvärr för mpnga av dem på toppen handlar de mer om pengarna än hästarna, fast de behöver inte betyda att de rider på en halt häst utan kanske en som bara var lite svullen.

Men i alla fall, fortfarande tycker jag inte de är ok. men i detta fall så som jag fattade de är de ett preparat som är ok på tävling för ston, kan lika gärna vara så att hans häst råkat få i det av rent slarv.

ingen vet mer än michael.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Än en gång blev det klassens absolut sista startande som snodde åt sig segern. Michael Whitaker och JB's Hot Stuff var just hot och...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Startfältet till hoppningen på Sweden International Horse Show börjar ta sig. Nu är två storstjärnor klara. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hela det svenska EM-silverlaget – med Peder Fredricson i spetsen – är klart för Sweden International Horse Show. Nu är det klart att...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tre distansryttare stängs av i två år efter att deras hästar har lämnat positiva dopningsprover. Hästarnas gemensamme tränare stängs av...
Svar
0
· Visningar
568
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp