Micklem bit strap

Emiro

Trådstartare
Det går ju att köpa lösa bit straps på Hööks. Är det någon som vet hur långa de är i stl x-full? Är de längre än de långa som följer med tränset?
 
När jag hade micklem tog jag lösa aachenremmar och klippte av i lämplig längd. Funkade fint och då kan man få precis så långa remmar som man behöver 😊
 
Det brukar ju följa med två par när man köper ett nytt Micklemträns. Köper du X-full får du med bit straps i Large Horse (LH)/ xfull och Standard Horse (SH)/ full.
 
Det brukar ju följa med två par när man köper ett nytt Micklemträns. Köper du X-full får du med bit straps i Large Horse (LH)/ xfull och Standard Horse (SH)/ full.
Ok. Jag har stl large horse på tränset och bit strapsen är för korta. Så då borde de bit straps jag har vara SH och LH?
Då kanske de där på Hööks i stl X-full funkar?
 
Ok. Jag har stl large horse på tränset och bit strapsen är för korta. Så då borde de bit straps jag har vara SH och LH?
Då kanske de där på Hööks i stl X-full funkar?
LH = X full så tveksamt att de gör det. Men du kan ju alltid ta med dig en bit strap från tränset till butiken och jämföra?
 
LH = X full så tveksamt att de gör det. Men du kan ju alltid ta med dig en bit strap från tränset till butiken och jämföra?
Jag har mejlat dem och frågat 😄 Jag kan uppdatera om jag får svar. Annars får jag pallra mig iväg och mäta när jag har vägarna förbi.
 
Det brukar ju följa med två par när man köper ett nytt Micklemträns. Köper du X-full får du med bit straps i Large Horse (LH)/ xfull och Standard Horse (SH)/ full.

Är du säker på det där? Enligt ÅF finns det bara två storlekar på straps - large horse och pony. Och båda följer med alla träns.

Jag har ett standard horse och mycket riktigt är de medföljande strapsen i pony respektive LH. De är för korta. De hööks säljer som x-full är lika långa som de som är märkta LH.

Jag fattar inte varför de gjort strapsen så sjukt korta? Jag kommer byta mot andra remmar.
 
Är du säker på det där? Enligt ÅF finns det bara två storlekar på straps - large horse och pony. Och båda följer med alla träns.

Jag har ett standard horse och mycket riktigt är de medföljande strapsen i pony respektive LH. De är för korta. De hööks säljer som x-full är lika långa som de som är märkta LH.

Jag fattar inte varför de gjort strapsen så sjukt korta? Jag kommer byta mot andra remmar.
Intressant. Hööks har inte svarat, ställde frågan den 28:e maj. Blir nog till att beställa sporremmar.
 
Är du säker på det där? Enligt ÅF finns det bara två storlekar på straps - large horse och pony. Och båda följer med alla träns.

Jag har ett standard horse och mycket riktigt är de medföljande strapsen i pony respektive LH. De är för korta. De hööks säljer som x-full är lika långa som de som är märkta LH.

Jag fattar inte varför de gjort strapsen så sjukt korta? Jag kommer byta mot andra remmar.

Men gud så konstigt, de kanske har ändrat? Eller så är det som du säger jag som minns heltokigt. Har tyvärr inget Micklem hemma för tillfället att kolla.
 
Nu har jag fått svar från Hööks, det tog sin lilla tid och krävdes en påminnelse.
Men så här skrev de:

"Hej igen

Nu så har vi fått tag på måttet🙏

Det är ca 5 cm som kortast och 10 cm som längst!



Hoppas det hjälper dig!"
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Emiro
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 765
Senast: Tajger
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp