Min dröm är slut

Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU och att man inte ska göra såna be slut när man mår jätte dåligt. Och då vill jag bara förklara att jag har redan känt dethär LÄNGE men mamma och pappa ville vänta lite men nu så är alla överens.
Men ja det är att vi ska sälja min ponny. Så jag tänkte förklara allt frånbörjan ❤️
Men ja om jag har räknat rätt så var det i januari 2021 så gick min största dröm i upp fyllelse ❤️ Och jag fick min ponny O som jag skulle tävla i lite högre klasser och försöka kvala till Sverige ponnyn och komma med i elit laget och alltmöjligt sånt ❤️ Och det är han som är på min bild om ni undrar.
Men ja han är väldigt pigg och han kan bli stark speciellt i hoppningen. Och han är ganska känslig och så men ja han var verkligen min DRÖM PONNY!
Men tyvär så efter ungefär ett halv år eller nånting men på sommaren iallafall så fick jag rid förbud för jag svimmade och det var konstigt med mitt hjärta och sånt. Så då blev alla våra planer pausade. Och sen efter ett tag så blev jag in lagd på bup för jag hade anorexi och vägrade äta och så.
Men ja jag vill inte gå in på allt om det nu men på hösten så fick jag iallafall ha permisson till stallet ibland och fick rida typ skritta om mamma eller pappa gick med. Men jag fick iallafall rida igen ❤️❤️
Men sen på vintern så flyttade jag till ett hvb hem som var några dagar efter jul 2021. Och från det har jag inte bott hemma och har inte ridit O 💔
Utan mamma har ridit han endel och förut var det en tjej som red han och tävlade och så. Och nu sista tiden så har en annan tjej ridit han endel. Så han har ju varit igång men nu har han inte tävlat på ett tag som han ÄLSKAR.
Och i höstas som kanske endel vet så gjorde jag ett själv mords försök som jag hade syre brist ganska länge och jag fick endel hjärn skador då. Så blandannat att jag har rullstol nu och jag jag jätte dålig balans och blir yr och sånt. Men jag har rid re hab en gång i veckan nu men det är JÄTTE stor skillnad motför hur jag kunde rida förut. Så nu skrittar jag med ledare på en jätte lugn ridskole ponny och har två som går vid mig och hjälper mig med balansen och sånt.
Så jag kommer aldrig att kunna rida O igen utan jag har förstört alla dom drömmarna 💔 Och det är skit jobbigt att som be stämma det att alla dom drömmarna är bara BORTA men jag har också redan in sett det för länge sen. Och på ett sätt så är det lite skönt också för om han blir såld till nånannan som kan hoppa och tävla som han älskar och att han är dens nummer ett liksom så kommer nog inte jag tänka likamycket på att jag inte kan rida MIN ponny mera. Utan det är ändå bättre att som av sluta det helt då även fast det gör skit ont också.
Men somsagt så jag har ändå vetat det länge i hjärtat eller hur jag ska förklara. Men mamma och pappa ville vänta så det inte var nåt snabbt be slut bara men jag och pappa pratade idag och kom fram till att det bästa är att sälja O nu.
Men ja dethär kanske är jätte o intressant men jag ville iallafall skriva det för det var nästan pågrund av O som jag började skriva här frånbörjan ❤️
 

Jag tycker det låter som ett klokt och väl genomtänkt beslut. Livet och ens förutsättningar förändras. Det finns en annan ponny därute för dig om du vill ha det i framtiden.
 
Vilken sorg för dig, jag är verkligen ledsen för din skull. :( Samtidigt är det så fint av dig att tänka på vad O behöver för att må.:heart Jag hoppas det kan kännas lite bättre nu när beslutet är fattat, åtminstone jag brukar tycka det är jättejobbigt den där tiden när man vet att man måste besluta om något som man inte riktigt landat i. Fint av dina föräldrar att ge dig den tiden också.
 
Klokt beslut och jag förstår att det gör jätteont. Man investerar så himla mycket känslor och energi i sina drömmar och mål och de blir en del av ens identitet. Och sen kan det kännas väldigt tomt innan man hittar nya drömmar som ger riktning i livet.
 
Jag tycker det låter som ett klokt och väl genomtänkt beslut. Livet och ens förutsättningar förändras. Det finns en annan ponny därute för dig om du vill ha det i framtiden.
Ja kanske. Men ja det bara känns hemskt för att det är JAG som har gjort så jag inte kan rida han mera men det är iallafall inte rätt tycker jag att ha han kvar bara för att jag kanske skulle vilja kunna för även OM jag nån gång i fram tiden skulle klara att rida mera motför nu så skulle ju han vara förmycket häst eller hur man säger.
 
Vilken sorg för dig, jag är verkligen ledsen för din skull. :( Samtidigt är det så fint av dig att tänka på vad O behöver för att må.:heart Jag hoppas det kan kännas lite bättre nu när beslutet är fattat, åtminstone jag brukar tycka det är jättejobbigt den där tiden när man vet att man måste besluta om något som man inte riktigt landat i. Fint av dina föräldrar att ge dig den tiden också.
Ja för somsagt så har jag ändå vetat det bara att det inte har varit helt be stämt innan. Men jag har ju ändå känt att jag inte kommer kunna rida O och jag vill att han ska få vara BÄST för nånannan som han är en dröm ponny för ❤️ Och jag kommer säkert bli jätte ledsen ifall han tävlar och kanske gör dom tävlingarna som jag ville göra men att han gör dom med nånannan men jag vill också det för hans skull ❤️
Plus så dethär VET jag att mamma och pappa inte tycker att det har nån be tydelse men O var ganska dyr som ni nog fattar så då känns det som dåligt mot dom också så det känns mera rätt eller hur jag ska förklara att sälja han då.
 
Klokt beslut och jag förstår att det gör jätteont. Man investerar så himla mycket känslor och energi i sina drömmar och mål och de blir en del av ens identitet. Och sen kan det kännas väldigt tomt innan man hittar nya drömmar som ger riktning i livet.
Ja det är väldigt tomt men jag visste ju redan också på ett sätt att dom drömmarna redan var borta. Men det gör ändå ont nu att tänka på att jag ALDRIG kommer nå dom utan det bara är försent. Och jag ångrar jätte mycket hur allt är och hur allt blev liksom och jag skulle SÅKLART vilja spola bak tiden till den våren som jag hade han ❤️ Men tyvär så går ju inte det och jag VET att dethär är det bästa för O och jag tror iallafall att det är det bästa förmig också.
 
Var sak har sin tid. Skönt att du ändå känner att det är det bästa för er båda :heart jag tror det finns fler hästar/ponnyer för dej i framtiden, om du vill fortsätta förstås.
 
Var sak har sin tid. Skönt att du ändå känner att det är det bästa för er båda :heart jag tror det finns fler hästar/ponnyer för dej i framtiden, om du vill fortsätta förstås.
Ja fast det blev aldrig våran tid. Så ALLT har inte sin tid 💔
Jag tror inte att jag kommer vilja ha nån egen häst eller ponny i fram tiden iallafall.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 239
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 519
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 269
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp