Bukefalos 28 år!

Min första tävling! Träningen. filmningen m.m..

T

Troya

Nu börjar jag bli nervös på Allvar! Den 15 Juli har jag anmält mig, eller snarare blivit anmäld av min tränare :cool: till en tävling. Första träningen på terängbanan var igår, 24:e juni och jag måste få säga att jag är imponerad av min ponny(!) Där kom vi, som ett helt okänt ekipage som ingen hade sett. Min tränare hade hållt EN lektion för mig innan, så vi var ju inte särskilt gamla vänner eller så. Hon sa gången innan "Ja, nästa gång kör vi ett hopp-pas för er två så ni får öva inför tävlingen!" Jaha, tänkte jag. Tävlingen. På 60 cm, och jag som bara hoppat 40-45 cm för honom. Men någonstans måste man ju börja.

Jag förväntade mig något enstaka lågt banhoppningshinder som "övning", men nejdå. Här skas det ut i terängen och hoppas. Jag medger att jag blev lite skraj när vi skulle hoppa Däck-hindret. Det gick som en båge, lite infångare på sidorna kan jag säga. Vi fick lite draghjälp av en unghäst på 120 cm och hindret låg på 50 cm :cool: Vi hoppade det som om vi aldrig gjort annat. Och HÖGT(!) över med frambenen tyckte han ;) Fint, tänkte jag. Det var ju lätt. Sedan fick hon på något sätt bort mig till en stock på 70 cm. Dubbelt så högt än vad han hoppat tidigare med mig. Jag skrittade runt min feta pålle runt stocken som var riktigt läskig :crazy: På något läskigt sätt klättrade han upp på stocken med frambenen och stog där. Kändes 5 meter hög och jag satt där på ryggen och fattade ingenting. Men vi kom sedan i trav och hoppade den :d :love: . Stolt matte sitter här må jag lova. Sen hoppade vi hinder med ris som man visst skulle hopp igenom, diken och bankar, kombinationer av träd och det bästa av allt.. Han hoppade över en stor Båt!! (En eka :love: ) Nu inför tävlingen vet jag vilka hinder som kommer, men jag är asnervös :crazy: . Det är hans och min första Terängtävling, och han är inte riden i något annat än bruksridning hos sin förra ägare. Min coola syster Johanna (Petunia här) filmade när jag hoppade. Men jag har såklart ingen aning om hur jag ska lägga in filmen. Någon som kanske kan hjälpa mig? Himla intressant må jag lova. Hur får jag honom ren och fin inför tävlingen? Han är brunskäck och ganska mycket vit. Jag hade tänkt att bada honom dagen innan, men han älskar ju att rulla sig i den värsta sand/ler-högen i hagen :o
 
Sv: Min första tävling! Träningen. filmningen m.m..

Jag hade en fuxskäck förut, henne badade jag och sedan fick hon ha ett tunt täcke på sig, eller stå inne natten innan om det var möjligt. Lycka till på tävlingen! :bump:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: zarmino
·
M
Hoppning Nu har vi varit iväg på första tävlingen. 90 klassen var kaos :crazy: Jag tappade stigbyglarna för att jag inte hade...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: cardior
·
Hoppning Jag vet inte vad mitt problem är jag behöver hjälp. Jag ska försöka föklara problemet så gott det går i af. Jag började en period med...
2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: Jochanda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp