Bukefalos 28 år!

min häst kan inte reglera upptaget av kalcium!!!

S

sofiebragesjo

hej på er!!
har ett rätt stort problem med min häst, 3-årigt sto.. blev i torsdagseftermiddag/kväll mkt dålig i magen och fick en extrem diarré (har aldrig skådat något liknande...), åkte in på natten till Strömsholm där hon blev kvar och har ännu inte fått komma hem.. hon har stått på vanligt dropp samt kalcium dropp för hon hade dåliga kalciumvärden.. värdet gick upp under helgen varpå veterinären valde att ta bort droppet för att se om hon kunde reglera kalciumet själv, vilket det i morse visade sig att hon inte kunde för det var nere på 0,3 (gränsvärdet är 1,4..):confused: .. pratade med vetrinären i dag o hon vet inte heller vad det kan vara för fel för alla andra värden är bra, diarrén är bättre, ingen mask osv.. är det någon som vet något om sånna problem?? förgiftning?? vet att d-vitamin brist påverkar kalciumupptaget, ringde därför S-holm i kväll för att höra om de har gett henne det eller tagit prover o det vart inte så populärt kan man ju säga.. fick höra att hästar inte har sånn brist... ja ni vet ju hur veterinärer kan va!!:smirk:

TACKSAM FÖR SVAR!!
 
Sv: min häst kan inte reglera upptaget av kalcium!!!

ghfdgdfxggfdsgvsd
 
Sv: min häst kan inte reglera upptaget av kalcium!!!

Får du inget annat svar el alternativ av veterinären kan du prova med ett homeopatiskt medel som heter calc carb D12.
Det är just för såna som du beskrivit din häst.
 
Sv: min häst kan inte reglera upptaget av kalcium!!!

ahh, vart köper man det då??
 
Sv: min häst kan inte reglera upptaget av kalcium!!!

glömde fråga vad det är och vad det innehåller??:idea:
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 288
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp