Min häst fungerar toppen på ett Pessoa

Sv: Min häst fungerar toppen på ett Pessoa

Bara för att någonting fungerar så betyder det inte alltid att det är bra...

Snarare; Bara för att man tror någon fungerar, så fungerar det inte alltid på ett bra sätt ;)

För pessoat fungerar, om man är ute efter att förrvirra och ge sin häst obehag :idea::crazy:

Den rör dig (:

Tack för allas svar, nu är jag klok som en uggla.

Kom att tänka på en sak, onödigt att starta en ny tråd.

Vad är det för skillnad med att rida på ett Tredelat stångbett med mellanlånga skänklar + delta (utan kedja) och att rida på ett Tredelat pessoa? Är det pest eller kolera?

Stångbett har mothåll dvs kedja. Stångbett är bra, pessoa är inte bra - varför har andra redan berättat.
Om du nu vill betsla skarpt så prova odelad pelhamstång (bett med hävstänger ska inte vara delade!) spänn kedjan korrekt, lös kedja är inte snällare och rid med två tyglar, då kan du använda bettet på ett vettigt sätt.

det där en kandarstång, o ärligt så verkar ni inte riktigt vara på den nivån än.

Vill du absolut ha ett skarpare bett, följ polly mulles tips om rakt pelham med dubbla tyglar samt ta hjälp av en duktig tränare.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 928
Utrustning Min unghäst (nu tre år) lägger tungan över bettet, hon är ett varmblod som tränas för trav men som jag även håller på rida in. När...
Svar
19
· Visningar
3 148
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka