Min häst gnisslar med tänderna

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bellina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 714
B

Bellina

Hej!
Min häst gnisslar med tänderna vad kan det vara?
Hon gnisslar med tänderna när man är i padocken och lite då och då när man rider i skogen.
Tack för svar!:)

Sv: Min häst gnisslar med tänderna

Kan vara flera orsaker;
Den kan vara nöjd och glad,
Eller spänd och t.o.m. ha ont

Kolla tänderna för säkerthets skull. Min häst är likadan. Vissa ridpass är det ingenting, ibland låter han som en anka :P. Lika så i skogen, men då oftas när han är busig. Jag kollade tänderna när jag köpte honom (snart ett år sedan) men det var inget då, men efter som det snart gått ett år så är snart dax att kolla igen.

Vi ska snart ut på vår första dressyr tävling, får hoppas det inte låter alltför högt då :P (blir väl minuspoäng?)

tack för svaren, nu vet jag vad det kan bero på. Hehe vi får väl hoppas att domarna inte hör..:p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 155
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: Malva1978
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31