Min häst står på tå

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Liiina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 310
L

Liiina

hejsan, när min häst står i boxen så ställer han upp sig med bakbenen mot väggen och tycker upp hovarna, så att han står på "tå". Frambenen är väldigt långt ifrån för att kunna trycka upp bakbene ordentligt. Är de någon som sett de förr och kan tänkas veta varför han gör som han gör bli jag väldigt glad för alla svara, tankar och funderingar! :)

Sv: Min häst står på tå

har han betett si så här länge? är han nyligen släppt på gräs?

Har han alltid gjort så eller är det nåt han har börjat med nyligen? Han kanske har ont? Det låter lite som en alternativ ställning för att minska smärta vid fång. Kan också vara nåt som han gör bara för att han tycker det är bekvämt, kanske nån slags streching? Du kanske ska kolla upp hovarna för att se om han kanske behöver skos annorlunda eller om han har fång, för det där var ju riktigt märkligt har aldrig hört nåt liknande:confused: Om han bara gör det för att han gillar det har du iallafall en fantasifull häst ;)

Senast ändrad av en moderator:

han var med om en skada för ett år sen han fick en fraktur i höften .. men han stog så innan skadan också, så de ska inte ha påverkat honom, han har ståt så hela tiden .. han är väldigt stor, 175 i mankhöjd och maffig men ska de ha en betydelse till att han inte orkara bära upp sig själv ?

om han är stor och tung så kanske du ska hålla koll. känns han bra när du rider? jag har arbetat med skadade hästar, rehabilitering. oftast stora och tunga hästar. håll koll det behöver inte betyda ngt att han är stor men jag hade nog tagit kontakt med en vetrinär.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Bison
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka