Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

De må vara sant, har ändå hört mer negativt om Expot och Frontline...
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Tusen tack för tipset! Det är väl värt att testa.

Hoppas att det finns mindre bärnstenar, annars kommer väl min 9kg:s hund tippa på nosen :D
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Tusen tack för tipset! Det är väl värt att testa.

Hoppas att det finns mindre bärnstenar, annars kommer väl min 9kg:s hund tippa på nosen :D

Kolla in om de har mindre stenar, men de tror jag. Har ett sådant till min islänning som Krux (bilden).
Jo de finns mindre stenar.
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

o scalibor fick vår golden en allergisk chock av så det åkte av snabbt.

Min ena tik reagerade också på scalibor :crazy:
Tog av det och tvättade henne men hon fortsatte att klia sig. Det gick till slut över efter en kortisonkur.
Ska ALDRIG mer köpa Scalibor hur effektiva dom än är mot fästingar :mad:
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Jo jag såg att de hade mindre stenar med, skitbra ju!!!

Menar du att du har samma halsband på din islänning?!?! Smart! (om det går?)
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Tråkigt att höra!
Nej, det är inte värt att ha ihjäl hunden på kuppen. Jag hoppas inte alla veterinärer är sådana att de tror hunden har ngt annat fel istället så fort en sån här grej händer. Det är viktigt att såna här fall lyfts fram så de kan skriva in att det faktiskt har drabbat en hel del djur. Om det hade stått att ca 20-30% får neurologiska biverkningar (vilket det säkert kan vara om veterinär:devil:arna kunnat fatta och rapporterat in det) så hade iaf inte jag köpt det!
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

KL. Vår gamla hund fick reaktion på Scalibor, men han kliade sig bara. Han var dock redan sjuk i Erlichios när vi tog på honom det så han kan ha varit extra känslig. Det var när vi väntade oss att han skulle bli frisk och vi tänkte skydda honom lite extra mot fler fästingar.

Den andra tål det och det funkar utmärkt mot fästingar! Tänker fortsätta med det, vill inte ha en hund till med Erlichios.

Har provat ett sådant där grönt, det fungerade inte för fem öre. Frontline fungerar inte heller.
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Nej jag förstår det! Klarar hunden av det är det ju bra. Det är som att välja mellan pest eller kolera det här med fästingar och halsband :(
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

:D :rofl:

tiotio
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Gud vad läskigt när hundarna får sånna där reaktioner.

Jag nojjade fram och tillbaka i flera år och prövade ändå både gift, örthalsband, och diverse hemmakok. Till sist prövade jag bärnstenshalsband och det fungerar klockrent. Det fungerar tydligen inte på alla, men alla som jag pratat med fungerar det jättebra på i alla fall. Både små och stora hundar med både kort, långt och krulligt hår.

(tips googla efter mitt användarnick om ni vill veta mer om bärnstenhalsband)
 
Sv: Min hund fick neurologiska symptom av Apotekets fästinghalsband

Det hjälper inte mycket att schamponera hunden eftersom den verksama substansen tas upp av huden. Bara en ytterst liten del sitter utanpå huden.

Oavsett var hundens symptom kommer ifrån bör du ta den till vet om den mår såpass dåligt som du beskriver.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp