Min hund haltar efter att ha blivit trampad!

Indigo15

Trådstartare
Vi var på vår kvällspromenad, kom en kille på sparkcykel bakom oss, min ena hund reagerade och hoppade framför mig och jag råkar då trampa henne höger bak innan jag själv for i backen. Vi vänder vår promenad då ja märkte att hon haltade ytterst lite. Men nu under kvällen stödjer hon inte på benet alls, hon undviker o gå. Kommer inte när de prasslar i påsar och allt sådant hon annars gör. Det är ingen svullnad av vad man kan se o känna. Hon vill inte sträcka ut benet när jag försöker ta ut de som de går o göra med de vänstra benet. Har läst att det är vanligt att de kan bli så här halta och att man ska kontakta veterinär om de inte blivit bättre på ett par dagar. Men man får ju lite smått panik😬 någon som varit med om liknande??
 
Vi var på vår kvällspromenad, kom en kille på sparkcykel bakom oss, min ena hund reagerade och hoppade framför mig och jag råkar då trampa henne höger bak innan jag själv for i backen. Vi vänder vår promenad då ja märkte att hon haltade ytterst lite. Men nu under kvällen stödjer hon inte på benet alls, hon undviker o gå. Kommer inte när de prasslar i påsar och allt sådant hon annars gör. Det är ingen svullnad av vad man kan se o känna. Hon vill inte sträcka ut benet när jag försöker ta ut de som de går o göra med de vänstra benet. Har läst att det är vanligt att de kan bli så här halta och att man ska kontakta veterinär om de inte blivit bättre på ett par dagar. Men man får ju lite smått panik😬 någon som varit med om liknande??
Om hon inte stödjer alls på benet imorgon bör du kontakta veterinär. Om hon är bättre imorgon så kör på koppelvila 1-2 veckor. Hon ska bli bättre för varje dag som går. Blir hon sämre, vill inte stödja alls eller hältan kommer åter efter koppelvilan är över så bör du kontakta vet.
 
Om hon inte stödjer alls på benet imorgon bör du kontakta veterinär. Om hon är bättre imorgon så kör på koppelvila 1-2 veckor. Hon ska bli bättre för varje dag som går. Blir hon sämre, vill inte stödja alls eller hältan kommer åter efter koppelvilan är över så bör du kontakta vet.
Ja precis det är så jag läst mig till också, jag hoppas på en förbättring imorgon bitti.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 753
Senast: Fibusen
·
Hästvård Storyn: Igår (fredag) var min donna halt när jag tog in henne. Hon kändes ofräsch i torsdags men eftersom att hon liksom "värmde av"...
2
Svar
23
· Visningar
3 324
Senast: Sirap
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
3 755
Hundhälsa Rio är trasig igen :(. Och nu känner jag mig lite rådvill... I fredags skulle vi spåra och innan det gick vi en promenad. Jag värmde upp...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp