Min hund hoppar på tre ben!!!!!

Centaur

Trådstartare
Ska givetvis ringa vet., men vad tror ni det kan vara? Hon är gammal, född 92, doberman. Har blivit lite stel senaste året, men annars frisk och fräsch.

När jag kom ner i morse så hoppade hon runt på tre ben, vill absolut inte ta stöd på vänster bak. Kollade tassarna för att se om hon hade nåt sår, men hittar inget. Dessutom blir hon lite bättre efter att ha rört på sig ett tag, vilket borde tyda på smärta i led eller muskel.

Vad tror ni det kan vara? :confused:
 
Kan vara vad som helst. Kläm på henne från rygg till tass och se om hon smärtar. Ester kunde inte stödja på sitt ena ben en gång och efter ett långt veterinärbesök hittade vi en torrspricka på en trampdyna, längst in i tassen.
Gamla hundar kan ju annars drabbas av både det ena och det andra. Ring vet. så de kan undersöka och lycka till!
 
har hört att rottvailer kan få problem med höften ring veterinär omedelbart
 
Och jag säger tvärtom,om du nu själv kan bedöma,men avvakta nån dag,kan ju har legat illa och lgat en nerv i kläm eller nått.
Om hunden i övrigt verkar pigg och glad,dvs inte verkar ha ont,mer än att den haltar,om den inte skriker vid beröring eller rörelse.Då skulle jag avvakta.
 
Det kan vara ett virus i leden. (Det låter jättekonstigt, jag vet.) Min hund fick det, var blockhalt på ett ben helt plötsligt och hon blev inte bra efter att jag avvaktat några dagar så då tog jag henne till Ultuna.
Hon fick lite antiinflammatoriskt utskrivet och efter två dagar var hon bra igen. Men hon hade kunnat bli bra även utan medicinering, men det gick snabbare med.

Men kolla med veterinären! Det kan ju vara något annat.

Lycka till!
 
det var en dobermann hon hade, till att börja med, och dessutom kan alla hundar, speciellt de stora och tunga, få problem med höfterna. men det behöver ju inte vara så akut.

centaur: jag hade helt klart avvaktat några dagar. det ät så onödigt dyrt med akuta veterinärbesök, och verkar hunden inte ha mycket ont så... det kan ju, som någon skrev, bara vara en nerv som kommit i kläm eller en sträckning. prova att klämma lite överallt på hela benet och en bit upp på ryggen.
 
Det låter precis som när korsbandet hade gått av på min hund. Hon hoppade också runt på tre ben och det blev lite bättre när hon hade rört på sig. Veterinären sa att man kunde känna om det var av eftersom det då blev ett glapp i knät på några cm. Så jämför med det andra knät för att kolla om det är av.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: Sirap
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 698
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 046
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 117
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp