Min mörka hemlighet

Jag har mått ganska bra fram till för tre dagar sen, då började jag dippa. Kanske är det i samband med att jag fick ett otäckt smärtskov och att katten hemma blev sjuk? Kissen mår i alla fall bättre nu, jag med fast jag sover dåligt på smärtstillandet.
Jag har avlastning i stallet och det är skönt på ett sätt. Men jag är trött.
Jag är inte nöjd med min stallsituation, inte heller med min jobbsituation. Ekonomin är ett jävla aber som sjukskriven dessutom. Känner mig låst och frustrerad i situationen som är. Och så det där pluggandet .... jag vet att jag borde lägga det på is men det är sista terminen och det kommer höja min lön med några tusenlappar så jag måste helt enkelt fixa det.
Jag vet inte om det är en tillfällig dipp eller en mer bestående. Hursomhelst är jag trött på allt just i dag.
 
Jag har mått ganska bra fram till för tre dagar sen, då började jag dippa. Kanske är det i samband med att jag fick ett otäckt smärtskov och att katten hemma blev sjuk? Kissen mår i alla fall bättre nu, jag med fast jag sover dåligt på smärtstillandet.
Jag har avlastning i stallet och det är skönt på ett sätt. Men jag är trött.
Jag är inte nöjd med min stallsituation, inte heller med min jobbsituation. Ekonomin är ett jävla aber som sjukskriven dessutom. Känner mig låst och frustrerad i situationen som är. Och så det där pluggandet .... jag vet att jag borde lägga det på is men det är sista terminen och det kommer höja min lön med några tusenlappar så jag måste helt enkelt fixa det.
Jag vet inte om det är en tillfällig dipp eller en mer bestående. Hursomhelst är jag trött på allt just i dag.
Inte ens solen skiner alla dagar, utan vissa dagar gömmer den sig bakom molnen.
Även om det känns skit ett par dagar, försök minnas att du är på väg åt rätt håll!
 
Jag har alltid en dipp i februari där jag ifrågasätter livet, djuren och allt runtomkring men just nu har jag svårt att se om det är den dippen eller något annat.
Jag vet vad jag behöver för att få lugn och ro, trygghet och stabilitet, jag vet bara inte hur jag ska göra det möjligt med den ekonomin jag har. Det känns frustrerade.
 
Läkarbesöket i dag gick sådär. Jag fick min sjukskrivning utan problem. Läkaren sa att jag bara behövde ringa om jag behövde vara sjukskrivning i större omfattning eller ville ha medicin. Det kändes lite synd att vi inte möttes förra veckan när jag mådde ganska bra. Hon ser ju bara den dåliga sidan av mig.
En incident på jobbet gjorde mig helt knäckt i dag. Gick hem tidigare och grät. Än en gång är det samordnaren som sätter käppar i hjulet för mig. Jag får för tredje gången nu på måndag ta upp med chefen att hon orsakar mig problem på arbetsplatsen. Jag orkar inte med hennes skit känner jag. Det var det här jag var orolig för när hon började hos oss innan jul, att det skulle bli samma problem som på förra stället och det verkar tyvärr som jag fick rätt. Facket står brevid mig och stöttar. Nästan gång blir det en facklig fråga. Då har jag sagt till 3 gånger, hon har troligtvis blivit tillsagd av chefen tre gånger. Jag orkar inte kämpa i det här. Jag kämpar med så mycket annat som att bli frisk igen. Jag vill verkligen inte behöva lägga energi på henne mitt i allt.

I kväll känner jag mig så ledsen och ensam. Sitter och oroar mig för att stallägaren inte ska ploga som han lovat så min vän kan ta sig till stallet, det ska komma ytterligare 10 cm snö i natt dessutom. och han har inte skött det som han ska tidigare. Och så har jag väntat foderleverans hela veckan och i dag ringde jag och kanske att han kommer i helgen beroende på snön annars får jag komma och hämta hos honom på andra sidan stan...och det kommer inte fungera som det ser ut nu.

I den bästa av världar bodde jag något spartanskt på landet, hade hästarna hemma på lösdrift, byggde upp mitt katthotell och jobbade lite på sidan av utöver det...Ja man kan ju drömma i alla fall tills en triss kommer med vinst eller nåt ...
Dagar som denna vet jag inte hur jag ska orka ärligt talat men går jag andra vägen blir jag bara ett nummer i statistiken...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 985
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 777
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 506
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp