Min ponny RASADE I VIKT!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lilla_myran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 941
L

lilla_myran

Jag förstår inte, min ponny var jätterund och fin välmusklad och alla tyckte att hon var finare än någonsin, och helt plötsligt när jag var borta i två veckor så tappade hon varenda, och då menar jag varenda muskel på rumpa, rygg och hals. ser jättetanig ut. samma foderstat. allt detsamma bara att jag inte var hemma.

Kan hon verkligen ha varit deprimerad?:cry:

jag blir så himla ledsen när jag kollar på henne, nu har hon visserligen ökat lite i vikt igen:smirk:

Det värsta är när andra lägger sig i hur hon ser ut, snackar skit MEN inte vet varför. utan när dom väl frågar och jag säger som det är kollar dom på mig som om jag är dum i huvudet.:mad:

Hon går på lusern, mkt gorvfoder, kollade tänder, avmaskad mm.
allt kollat...
men varför?

Sv: Min ponny RASADE I VIKT!!!

Det är onormalt för en häst att tappa så mycket muskler och vikt på bara 2 v. Om hon nu tappat så mycket som du säger så tycker jag defenitivt att du ska fråga veterinären om hjälp.

Klart det är omöjligt, men kan tilläga att det hände för 1 månad sen.
Hon är pigg och allert som hon alltid är, bara att hon tappade musklerna sådär(buken var lika stor trots allt):smirk:

det samma hände mig .. fast min ponny ville inte gå upp i vikt efter 2 koliker på rad väldigt tätt .. (fick kolik pga dåliga hagar = skit i magen. Nu har vi flyttat till nytt stall med fina hagar, inga problem alls längre) Och jag blir så ledsen när folk kommenterar och snackar skit att jag svälter hästen .. om dom bara visste hur mkt mat ponnyn äter! (det värsta var häromdagen när min killes pappa sa att det var ett jävla benrangel till häst ute på tomten.. han är arab också .. ingen shettis som han delar hage med som rullar fram, och nu är han knappt smal längre) Så jag förstår hur det känns ..
Mitt tips till dig är att ge linfrö olja. När jag började ge det för min ponnys magen skull så började han öka i vikt sakta men säkert samt att pälsen blev väldans fin :) och en massa lucern , men det åt ju din redan :) och åk till en veterinär och kolla så hästen inte har ngn inflammation i kroppen..

min är welsch korsning, alltså väldigt lätt i typen, precis som din arab.
men ajg ska köpa linfrö olja så fort jag bara kan:)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en ponny som vi haft ett år och som vi hela tiden kämpar för att få upp i hull. Han har en uträknad foderstat och får mycket...
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: lil-sis
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut... 2
Svar
23
· Visningar
4 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka