Min stackars bebisar!

Cezzan

Trådstartare
Min mamma var ute och gick med vovvarna igår på landet, när en rotweiler kommer rusande. Hon har sett den förrut och den går alltid lös, men brukar alltid springa hem om man ryter åt den att göra det.
Idag slog det dock slint i skallen på den och den attackerade mamma och vovvarna.
Slet upp Zeb över ryggen och ruskade om honom högt i luften och kastade iväg honom, sen gav han sig på Zack. när mamma försöker skydda hundarna hoppar han på henne så att hon ramlar.
Till slut kommer ägaren ut och hämtar sin hund, och säger att den slitit sig (YEAH RIGHTT! fanns inga tecken på att den slitit sig, och dessutom går den alltid lös)
Pappa åkte in i ilfart till djursjukhuset i Uppsala. Zeb sövdes ned, rakades och fick dränage, hade otaliga hugg över ryggen och nacken.
Zack hade ett stort öppet jack mellan pungen och penis och bitskador överallt.

Har lust att strypa hundägaren :mad: :cry:
 
:cry: stackars hundar (och din mamma)...

vilken idiot. jag skulle anmäla honom, speciellt om ni har sett att huunden gått lös förut.

hoppas att hundarna mår bättre snart! :(
 
Mamma var och pratade med honom en time igår, och han lyckades försäga sig. ena stunden sa han att hunden slitit sig, och andra var han lös :smirk:
Han ska dock betala vartenda öre som det kostar, inklusive mamas förstörda kläder, och mamma medelade honom att om han ville hålla grannsämjan var det nog bäst att han byggde ett rejält staket eller band hunden.
 
Fyyy faan rent ut sagt :mad:
Vi bor granne med en korsning riesen-schäfer som är väldigt lynnig mot hundar och människor. Våran hund är hanhundsaggresiv så vi kollar alltid två gånger innan vi går ut för att slippa träffa dom. Men nu har våra andra grannar berättat för oss att han ofta är inne på vår gård och den dagen jag ser honom på min gård....den dagen den sorgen. :devil:

Hoppas det går bra för dina voffisar! *tänker på er*
 
bra gjort!

det är inte mer än rätt att han betalar allt.

Synd bara att era hundar var tvungna att skadas för att han skulle fatta det!!!
för att ha en hund lös så krävs det ju att hunden är lydig och inte aggressuv!! duh! sicket pucko..

som sagt..hoppas att hundarna mår bättre snart!!
 
Min storasyrras shelti blev som valp biten av en shäfer. han mosade 3 revben på henne. Hon var jätte nära på att dö.

när syrran pratade med ägarna så sa dom. "Ojj hunden har viss lärt sejj att hoppa över staketet" "men va inte lesse om din hund dör dte är bara att köpa en ny och börja om från början". Idioter
 
jag hoppas verkligen de anmälde idioten. :mad:


Voffarna går nu på pencilin och är allmänt ynkliga. de vågar inte ens gå ut i trädgården själva :(
 
Fy fan, ni anmäler väl det där, vaa??

Samma sak hände när vi hade en tax en gång i tiden, två stora, svarta hundar (kommer ej ihåg ras) slet sig från en flicka som rastade hundarna åt ägaren = våran tax fick ha dränage över hela kroppen. :mad:
 
uhu... stackars vovvar! :crazy:
Dum hundägare som inte har koll på hunden sin! :mad:
Hoppas dina hundar mår bättre snart.
 
Usch! :(
Jag hoppas bara att när hundarna har läkt sina fysiska skador, att de inte får psysiska men av händelsen.
Förbannade idioter till hundägare det finns! :mad:
 
hoppas ni polisanmäler det..Då blir nog rottisen avlivad!

Min kompis hund fick deras hund borttgen efter att en liten kille på 6 år tagit hundvalpens leksak å höll den upp i luften, såklart hoppade hunden å barnet fick rivmärken på ryggen. Föräldrarna anmälde de såklart. Och trotts att de va som de va var de tvugna att avliva honom :(
 
Vad hemskt!! :eek:


Mycket man har att säga till om mot en rottweiler. :crazy:

Håller tummarna för vovvarna!! Och hoppas att de kan får tillbaka sin självkänsla och självförtroende!
 
Nu har vovvarna kommit hem från landet, och ynkligare vovar har jag nog adlrig stött på.
Zack, som redan från början är vääääldigt sensitiv, går omkring och skakar i kroppen och smyger runt.
Zeb är dock som vanligt, men spec vacker är han ju inte :p
 
Usch, det verkar ju bara vara hemska saker som händer er familj hela tiden!! :( Håller tummarna för att hundarna ska bli helt friska och hämta sig snabbt!
 
Kiligt :( Har en pittbullterrier/ Am. staff, han är hanhundsilsken så vi har han alltid kopplad. Vet inte vad jag hade gjort om han hade anfallit en annan hund.. Sen får man ju säga vad man vill om rasen.. :crazy:
 
Usch fy vad hemskt. Det är sådana ägare som gör att Rottweilern får dåligt rykte.... Hör ofta när jag är ute med min Rottis valp på 10 månader:"-Mamma titta vad söt hund!" ..... "-Usch nä fy det är en SÅN Rottweiler som äter barn".

Vad får barn för uppfattning om Rootweiler då och hundar överhuvudtaget? :confused: :mad:

För 2 dagar sen blev en man huggen runt halsen utav en schäfer precis runt hörnet på grömområdet vid vårt hus. Han hade suttit på en bänk och njutit utav solen när en kvinna kommit med en schäfer i Flexikoppel och schäfern rusat mot mannen och hoppat upp och huggt honom i/runt halsen. :cry:

Ve o fasa för dessa fexikoppel, ursäkta mig men jag gillar inte dessa koppel :devil:, rycker hunden hårt och kraftfullt så klarar man inte av att hålla emot.

Mannen fick sy ett antal stygn runt halsen och kommer nog vara skräckslagen och rädd för hundar så länge han lever. Vet ej vad de gjorde med hunden men när en hund attackerar en människa på detta visset tycker jag att det är bäst för alla om den får somna in.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp