Mina ben fryser sönder - lösning?

Tack och bock för alla förslag - mina förfrusna betongklumpar tackar så mycket! :bow:

Softshellridbyxor? Hur kan jag ha missat det?! :eek:
Det måste jag kolla upp!

Sen ska måste jag ju också kolla upp era andra förslag givetvis - SIHS känns som ett perfekt tillfälle för det :D
 
Du kommer inte förlora kontakten med sadeln i en täckkjol om du exempelvid köper den från Uhip. Du får samma ridkänsla i den som att rida med bara ett par ridbyxor. Brukar köra med longkalsonger och täckkjol vanligtvis, och ett par termobyxor i softshell om det är väldigt kallt. Då brukar jag bara ha longkalsonger under.
 
Thermoleggings under fleecefodrade softshellridbyxor.

Sedan antingen kappa eller ridkjol, jag står i valet och kvalet.
 
Jag har fodrade ridbyxor från Horze men har även skaffat mig en ridkjol och inser att det är nog det allra bästa som finns!
Jag älskar den!
Den stör inte alls och den är så varm att jag inte frös det minsta när det var -10 ute. Det ihop med mina vinterstövlar blir toppen nu när kylan kommer.
 
Jag avskyr att frysa och har provat det mesta för att slippa. Skulle inte kunna ha långkalsoner, är för klumpigt.

Softshellbyxor är kanon, särskilt de från Pikeur för de är stretchigare än andra märken. De torkar också fort om de skulle bli blöta.

Ridkjol, har flera i olika tjocklek från Uhip, är sköna i stallet och att skritta fram med. Tycker att de är fladdriga att rida snabbare och att hoppa i kjol skulle jag aldrig göra. Detta även om jag spänner fast dem ordentligt runt benen.

Bäst är långa chaps. Är kanon att rida i och man blir som klistrad i sadeln. Är beroende av mina och de är på från höst till vår. De skyddar mot vind och lättare regn. Har gärna softshellbyxorna under chapsen. Bra är att man kan ha varma ridskor till chapsen så man slipper frysa om tårna.
 
Jag säger bara vinterridbyxor från FITS, de ser inte mycket ut för världen men så fantastiskt sköna och varma.
 
Jag har haft såna i många år, jättesköna och jag fattar inte varför inte fler har dem.

Plus en på Rain-legs, superbra produkt, skyddar där den ska skydda men lämnar röven fri för sadeln. Visste inte att det fanns fodrade.
(Sånär som på nörd-faktorn då, de är jävlusiskt fula)
 
Plus en på Rain-legs, superbra produkt, skyddar där den ska skydda men lämnar röven fri för sadeln. Visste inte att det fanns fodrade.
(Sånär som på nörd-faktorn då, de är jävlusiskt fula)
ja man ser för gräslig ut men vafan jag ser inte mycket bättre ut utan :devil:
 
Jag hatar underställ som korvar sig och känslan av att inte komma ner i sadeln pga overall/termobrallor :mad:
Blev rekommenderad långa chaps av en vän, jag var väldigt misstänksam först och det var HEMSKT att rida in dem men nu älskar jag dem och bor praktiskt taget i dem hela vinterhalvåret:up:
 
Thermokjol/täckkjol!
Blir det flaxigt om du hoppar och du inte lyckas få fast den på benen så ta av kjolen just den lilla stunden?
Sen ett par (lätt) fodrade ridbyxor under det.
 
Tack för alla tips!
Mässan på SIHS var ju en ren katastrof så där kunde jag inte titta...
Men överväger nog en ridkjol! Eller, vi får se :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp