Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Bebben

Trådstartare
En liten update, tänkte jag. Det finns ju många här som hängt här en halv livstid precis som jag, och en del av er vet jag har uppskattat bilder lite nu och då.
Tiden går så fort, insåg jag häromdagen! Min vackra, trogna och världsbästa vän/storebror/kamphund/valpuppfostrare/allt möjligt fyller snart 7 år. Vi har gått igenom mycket ihop, och han förgyller mitt liv varje dag än.
Hans fru, tillika mor åt första Amstaffkullen, är 5 år nu.
En vacker, majestätisk, korkad och snäll "tant" som passat valpar, pussat ihjäl barnen och väckt beundran Skåne runt.

null-25.jpg

Den vackra, kloka och fina Benni!

null-27.jpg


null-28.jpg

Peggy älskar tennisbollen mest i heeeela världen!

null-24.jpg

Att fånga den? Det går inte att bli mer nöjd än såhär!

null-34.jpg


null-29.jpg

Full fart!

Benni har själv valt att ta det lugnare numera, och njuter av promenader, lek och roliga övningar. Peggy vägrar stenhårt - och konsekvent - att aktiveras ordentligt på något annat vis än med hjälp av bollen. Dragträning? Bah! Antingen så jagar man en boll, eller så promenerar man. Inga mellanting här inte.
Men dom mår bra, är i en hyfsad form (Även om den är sämre än vanligt på alla hundarna, då det är svårt att få ihop en riktigt bra fysträning för 5 st med bebis i huset..) och jag hoppas att dom får sitta på tronen i många år till. Annars kommer nog ungtupparna bli alldeles för mycket...
 
Sv: Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Va fin han är :love:

Jag har min gamla sch/bc som faktiskt fyllde 13,5 år i torsdags, och hans "lillebror" som blir 8 år i januari ....det känns som man haft dom alltid :love:

(bilderna är tagna på hans 13 årsdag )

576829_3765582427889_563695782_n.jpg


551929_3765583187908_571397954_n.jpg
 
Sv: Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Gud så fina de är, riktigt majestätiska!

Är tiken kuperad?

Vår gamling fyller 12 i mars, men är härligt pigg fortfarande. Idag var han med och jagade ett par såter. Enligt gpsen sprang han ungefär en mil och var fortfarande jaktsugen när han kom hem :laugh:
 
Sv: Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Japp, Peggy är kuperad. Hon är en import från Kroatien :) Jag har en till kuperad, som är född i Serbien.
Är dags att ta lite kort på dom andra hundarna också snart!
 
Sv: Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Jag måste säga att jag tycker att det är riktigt snyggt på vissa raser, däribland amstaffen. Det etiska kan man väl alltid diskutera, men estetiskt är det läckert.

Ja, lägg gärna upp bilder på de andra också! :laugh:
 
Sv: Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Superfina är dom! Benjamin har jag alltid varit svag för :love:
 
Sv: Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Han är extremt speciell! Tror att det syns på något vis, för jag har aldrig stött på någon som inte gillar honom. Till och med alla som sagt att dom inte vill vara nära sånadär kamphundar, eller varit rädda för dom/hundar - och även såna som faktiskt ogillar hundar i stort.
Han smälter allas hjärtan :love: Och har omvänt MÅNGA från att vara av den stereotypiska åsikten "kamphundar är opålitliga, kan få en knäpp när som, ger sig på allt dom ser, går inte att uppfostra" osv osv till att formligen avguda rasen (Benni) rätt så omgående.
Det är en skön känsla att få äran att ha en sådan kille hos sig!

Sen att han är vacker är ju en bonus :D
 
Sv: Mina "gamlingar"! (För er som följt dom genom åren..)

Jag har en amstafftik som fyller 11 år i februari :)
Pigg och glad fortfarande !
Hon har en kullbror som kan beskrivas likt din Benni , som också omvänt många.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp