Bukefalos 28 år!

Minimorsan bor under badkaret

LindgrenV

Trådstartare
Sedan fästena till fronten på badkaret gick sönder och nu står lutad mot badkaret i stället för att hänga på kanten, har Minimorsan valt att flytta in. I stället för att sova i soffan sover hon nu alltså under badkaret. Och hon snarkar ju så jag blir förbannat rädd varje gång jag går på toaletten. Dessutom blir hon förnärmad varje gång jag duschar för då blir hon ju blöt - och jamar således högt och argt.

Varför bor hon under mitt badkar!?
Betyder detta att jag måste sluta duscha nu? Jag menar, man är ju kattägd, inte kattägare.
 
Som kattägd skulle jag ha skaffat ett nytt badkar :D

Med lite mindre ekonomi än vad det kräver hade jag ställt tillbaka fronten och fixerat den med något lämpligt dvs silvertejp. Silvertejp är alltid lämpligt.

Det kommer iofs få kattdamen att skrika som f-n varje gång du går in på toa eftersom du sabbat hennes ställe tills hon kommit på att det är bättre att sova på din rena tvätt, dina handukar i linneskåpet eller din huvudkudde (eller alla alternativen!).

:p
 
Passa så att hon inte börjar smita in med mat därunder - en bekants iller gömde en hel kyckling under badkaret (jättemysigt när den sen inte äts upp...) ! :rofl:

Kissen tycker säkert att det är jättemysigt - mörkt, lite trångt, inga "inkräktare" (förutom den dumma tvåbeningen som duschar och sabbar det hela :angel: ) .. Men jag hade nog gjort som föregående talare föreslog. Eller försökt få tag på delen som gått sönder, så att fronten går att hänga upp igen "som den ska".
 
Sedan fästena till fronten på badkaret gick sönder och nu står lutad mot badkaret i stället för att hänga på kanten, har Minimorsan valt att flytta in. I stället för att sova i soffan sover hon nu alltså under badkaret. Och hon snarkar ju så jag blir förbannat rädd varje gång jag går på toaletten. Dessutom blir hon förnärmad varje gång jag duschar för då blir hon ju blöt - och jamar således högt och argt.

Varför bor hon under mitt badkar!?
Betyder detta att jag måste sluta duscha nu? Jag menar, man är ju kattägd, inte kattägare.
Är man inte alltid kattägd när man bor hos en katt, eller flera? :confused:
Jag menar, när man ingår i möblemanget, är kattmatsautomat, kattlådetömmare, dörröppnare och förste gosare så är man ju inte ägare. Pft, låter som du tror att du har ett val och inte är ett tillval? :laugh:
 
På tal om ägd: nyinflyttade katten tycks ha moraliska invändningar mot att jag och mannen delar säng nattetid. Dörren är öppen, hon spankulerar in, hoppar upp i sängen går där ifrån och jamar med oregelbundna mellanrum. Nu ligger jag på soffan och mannen i sovrummet med stängd dörr så han får sova inför jobb imorgon. Nu är kisse tyst...

(Kisse flyttade in igår så förhoppningsvis blir hon tystare med tiden :P)
 
På tal om ägd: nyinflyttade katten tycks ha moraliska invändningar mot att jag och mannen delar säng nattetid. Dörren är öppen, hon spankulerar in, hoppar upp i sängen går där ifrån och jamar med oregelbundna mellanrum. Nu ligger jag på soffan och mannen i sovrummet med stängd dörr så han får sova inför jobb imorgon. Nu är kisse tyst...

(Kisse flyttade in igår så förhoppningsvis blir hon tystare med tiden :P)
Var glad för att det bara jamas, en kisse jag hade brukade kissa på kudden om jag hade sängsällskap. :o
Han vande sig när jag blev sambo men det har varit rätt pinsamt några ggr. :down:
 
@Gimlan och Mia_R: Särbons kisse tyckte INTE jag hörde hemma där! När jag körde in på hans gård kom kisse för att kolla vem som kom, tittade på mig och vände mig sedan ryggen och spankulerade därifrån :D

Efter ett tag kom han på att jag hade ju händer dvs ett till par som kunde klia honom. När han sedan insåg att jag mer än gärna hade honom på magen när jag sov blev jag helt accepterad (dvs han hade fått en ny madrass) :p
 
Båda mina två är under badkaret i omgångar, den lilla sov där under första tiden här hemma och Pri brukar krypa in under till och från. Vet inte vad som är så fantastiskt kul med att vara under ett trångt kallt badkar, men tydligen är det fenomenalt roligt i katters värld.
Jag försökte i början att lägga handdukar under kanten (själva fronten börjar alltså ungefär 7cm upp från golvet) men då gick Pri bestämt dit, såg förnärmat på mig, jamade och slet ut handduken för att krypa under..

Funderar på om man kanske ska mosa in sig själv där under för att se om det är så roligt som katterna verkar tycka :p
 
Här har vår nya lilla fröken fått för sig att det är bra att ligga under handfatet. Inte det minsta trångt, men bra på något vis... Hon ligger inte bara där men några timmar om dagen. Sen blir hon jätteglad när nån av oss kommer dit och pratar/kissar/gosar med henne :confused: Min partner tyckte synd om henne och har vikt en handduk så hon har att ligga på, det verkar passa henne bra...
 
När vi ändå är inne på ämnet katterror så har jag en riktig natterrorist till katt. Hon promenerar helt fräckt runt på mig hela nätterna och pillar mig i ansiktet med klorna och jamar mig högt i öronen om jag inte kliar henne korrekt.
I natt dök inte katten upp och gissa vem som inte kunde sova?!
Outsövd och orolig letade jag genom alla diken i grannskapet, halva skogen, alla uthus för att tillslut hitta henne sovandes längst in i en garderob.
Jäkla katt att hålla mig vaken på det där sättet:mad:
 
När vi ändå är inne på ämnet katterror så har jag en riktig natterrorist till katt. Hon promenerar helt fräckt runt på mig hela nätterna och pillar mig i ansiktet med klorna och jamar mig högt i öronen om jag inte kliar henne korrekt.
I natt dök inte katten upp och gissa vem som inte kunde sova?!
Outsövd och orolig letade jag genom alla diken i grannskapet, halva skogen, alla uthus för att tillslut hitta henne sovandes längst in i en garderob.
Jäkla katt att hålla mig vaken på det där sättet:mad:

Otacksamt av dig att inte sova ifred när du fick chansen! ;)
 

Liknande trådar

Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 430
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp