Miniugn för att värma frallor?

Araminta

Trådstartare
Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker!

Min shoppingsugna hjärna tycker att det är en lysande idé. Frallorna jag bakar, fryser ner och äter till frukost varje morgon går inte ner i den vanliga brödrosten. Att värma upp hela den stora ugnen för en fralla tar tid och energi.

Stale mate.

Jag behöver input från verkligheten - finns det någon som äger en miniugn och kan hjälpa till att avgöra detta?
 
Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker!

Min shoppingsugna hjärna tycker att det är en lysande idé. Frallorna jag bakar, fryser ner och äter till frukost varje morgon går inte ner i den vanliga brödrosten. Att värma upp hela den stora ugnen för en fralla tar tid och energi.

Stale mate.

Jag behöver input från verkligheten - finns det någon som äger en miniugn och kan hjälpa till att avgöra detta?

Jag har en retro snapphanegrill 😅. Använder den inte numera men den är rätt häftig, går snabbt att använda till just det du beskriver. Snygg också, min är citrongul.

https://helensprylar.wordpress.com/2011/12/05/snapphanegrillen-nilsjohan/
 
Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker!

Min shoppingsugna hjärna tycker att det är en lysande idé. Frallorna jag bakar, fryser ner och äter till frukost varje morgon går inte ner i den vanliga brödrosten. Att värma upp hela den stora ugnen för en fralla tar tid och energi.

Stale mate.

Jag behöver input från verkligheten - finns det någon som äger en miniugn och kan hjälpa till att avgöra detta?
Jag tinar mina i micron på låg effekt och sen lägger jag dom på gallret ovanför brödrosten.
De blir som nybakta. Billigt och enkelt!


6fc25506-ec92-4c00-92fc-8b6b076460dc.jpg
 
Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker!

Min shoppingsugna hjärna tycker att det är en lysande idé. Frallorna jag bakar, fryser ner och äter till frukost varje morgon går inte ner i den vanliga brödrosten. Att värma upp hela den stora ugnen för en fralla tar tid och energi.

Stale mate.

Jag behöver input från verkligheten - finns det någon som äger en miniugn och kan hjälpa till att avgöra detta?
Redan skrivet, men ganska många har idag miniugn i sitt kök (air fryer) och den funkar perfekt till ändamålet.

Annars kanske du kan skiva frallorna snäppet tunnare så de går ned i brödrosten?
 
Håller med övriga här. Air fryer är helt oslagbart. Har en i husvagnen och en hemma. Gör i stort sett all mat i den, allt ifrån grytor till värma frallor. Har en Ninja Dual (två lådor) och en vanlig med en låda i husvagnen. Vanliga ugnen används knappt längre.
 
Stort tack allihop!
Jag har aldrig riktigt fattat grejen med airfryer tidigare men när Buke visar upp den här typen av enighet så är inte jag den att säga nej :D Shoppinghjärnan är också väldigt nöjd med att få stilla begäret. Nu ska jag bara övertala den att gå på funktion snarare än design (varför är varenda jävla modell grafitgrå?!).

Ni som värmer bröd i airfryer: ersätter den brödrosten helt och hållet? Ie får man yta på brödet eller är det bara uppvärmning?
 
Stort tack allihop!
Jag har aldrig riktigt fattat grejen med airfryer tidigare men när Buke visar upp den här typen av enighet så är inte jag den att säga nej :D Shoppinghjärnan är också väldigt nöjd med att få stilla begäret. Nu ska jag bara övertala den att gå på funktion snarare än design (varför är varenda jävla modell grafitgrå?!).

Ni som värmer bröd i airfryer: ersätter den brödrosten helt och hållet? Ie får man yta på brödet eller är det bara uppvärmning?
Man får yta! Det är en av poängerna, den är som en liten varmluftsugn.
 

Liknande trådar

Mat Jag har en rejäl dipp i matlagningen. Jag orkar inte, har inte energi nog för att laga mat varje dag. Jag behöver hjälp med recept på...
2
Svar
36
· Visningar
11 226
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp