Bukefalos 28 år!

minskad puls, men ökade 2 intervaller idag.

proxygirl555

Trådstartare
Jag har haft en muskelskada på min häst, och håller på å bygger upp han. Han har än så länge gått 4 intervaller, men idag ökade jag till 6 st i 35 fart. Han brukar ligga runt 73 i puls efter 12 min, men idag låg han på 65. Hur kan det komma sig att han minskade i puls fastän att jag ökade på med 2 int.
Jag värmde på exakt samma sätt, har gjort hela snabbjobbet likadant som jag brukar, bara ökat med 2.

Blev lite fundersam på detta :)
 
Sv: minskad puls, men ökade 2 intervaller idag.

Ju mer tränade, ju bättre puls..sen kanske han måste värmas mera/hårdare för att vara som bäst
 
Sv: minskad puls, men ökade 2 intervaller idag.

Det beror ju lite på vad du har för puls när du kör jobbet också. Förutsättningarna kanske var lite annorlunda än förra gången?

Rakbanan jag kör på har när den varit som värst kontra bäst varierat nästan 20 sek. i fart för att komma till samma puls. Numera har de fått mycket bättre ordning på den så nu skiljer det inte lika mycket. :idea: Däremot får jag köra 5 sek. fortare åt ena hållet för att uppnå samma puls.

Men det är också en avvägning när man kör utan pulsmätare under jobben.
 
Sv: minskad puls, men ökade 2 intervaller idag.

Nu när jag sitter o tänker tillbaka så var banan hårdare än normalt för det hade regnat väldigt mkt under natten och banan var inte harvad än. Att detta kan ha påverkat såpass mkt. Jag blev ju lite chockad när vi kom in igen o att han knappt flåsade.

Jag får börja köra med min pulsgjord igen. Jag vet inte varför jag inte har satt på dne eftersom jag ändå har på gps o klockan :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag jobbar sedan knappt ett år tillbaka som beridare på ett stall i Tyskland. Jag trivs egentligen bra här, men det finns ett problem...
Svar
5
· Visningar
1 480
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp