Nominous

Trådstartare
Finns otroligt lite skrivet på Buke om denna hjälm. Jag är väldigt sugen på en och vill höra era erfarenheter om den. Vet ingen som har en så jag har svårt att bilda en uppfattning.

Men nåt som jag undrar över är storleken. Hur mäter man den? Vet att de har två storlekar och sedan är de ställbara. Upp till 57cm och från 58-62cm. När jag mäter mitt huvud är det 55cm. Perfekt. Men i min nuvarande hjälm har jag storlek 58 (protector). Men hjälmstorlekar kanske inte mäter i cm i vanliga fall? Har tyvärr ingen möjlighet att prova en utan måste beställa från nätet. Men 58-62 känns väldigt stort, så jag tänker köra på den mindre som stämmer med cm runt mitt huvud.

Bilder vore helt underbart att få se så jag inte ger mycket för bilder från produktkataloger. De stämmer ju sällan :)

Sv: Mips?

Det är otroligt svårt att mäta sig fram till rätt storlek. Det skiljer sig mycket mellan olika hjälmar, både i passform och storlek.

Jag tror nog att den mindre storleken blir bra på dig, det medföljer olika kuddar till hjälmen så att du på så vis kan anpassa storleken. Och hjämen ser precis ut som den gör i diverse kataloger. Bara enkelt svart med mörkbruna läderband :p

Jo det är ju verkligen jättesvårt att mäta! Men jag tror jag provar med den mindre. Som du säger är den ju ställbar och i de flesta andra hjälmar står det ju storlek, på denna står det cm. Så får jag till 55 så känns det ju dumt att ta 58-61cm .. :D

Har du denna hjälm??

Jag har MIPS hjälmen, köpte den för 1,5 år sedan och är mkt nöjd!
Den är skön, lätt och inte särskilt varm. Men trots detta är den snygg! (tål inte dessa plastiga cykelhjälmar:angel:)

Samt den största anledningen till att jag köpte den, jag hoppas att den är säkrare än "vanliga" hjälmar om man skulle åka i backen...

Har inga bilder endast på hjälmen men här syns den iaf lite:)
DSC_0277.jpg
_DSC0241.jpg

Jag försöker att ha den i påsen så mycket som möjligt och tycker att den ser hyffsat ny ut fortfarande trots att jag slarvar en del med skötseln:angel: Enkel att bara borsta av om den blir skitig.

Ang storlekarna så följer det med flera olika "kuddar" så att man kan bygga den lite efter vilken form och storlek man har på huvudet.

Tack så mycket!! Den ser ju mycket snyggare ut än jag väntat mig!! :love: Jag gillar inte heller de plastiga cykelhjälmarna som är inne. Så denna tycker jag är jättefin! Var inne på Charles Owen men de kostar lika mycket så då vill jag hellre ha denna som ska vara oslagbar med tanke på säkerheten. Och som sagt, den var ju skitsnygg på dig! Neutral som en hjälm ska vara. ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 900
Senast: mowglieee
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 980
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka