Misshandeln på centralen i Malmö

Tittade på yuotube, och en sak är klar hade hon varit lika målmedvetet aggressiv som den nioårige killen så hade hon vid flera tillfällen kunnat skalla sönder ansiktet på den långhårige vårdaren.
En risk en väktare får lära sig att undvika..nogsamt
Knappast, som sagt, egna erfarenheter. Dom erfarenheterna ljuger inte. Sen handlar också metoden mest också om att det inte ska behöva eskalera till den nivån.
 
Knappast, som sagt, egna erfarenheter. Dom erfarenheterna ljuger inte. Sen handlar också metoden mest också om att det inte ska behöva eskalera till den nivån.
Sedan har du en viss skillnad mellan en frisk människa som vill uppnå ett mål (att komma loss) och en sjuk desperat människa som vill samma sak.
 
Sedan har du en viss skillnad mellan en frisk människa som vill uppnå ett mål (att komma loss) och en sjuk desperat människa som vill samma sak.
Räknades inte jag som sjuk menar du? Eller vad mera krävs för att bli klassad som "sjuk"? Inte direkt på skoj och frivillighet som jag prövat metoder.
 
Läsförståelse som sagt...
"Jag har hört att man, när det av ex. personalresursgrunder tittar till bältade patienter i stället för att ha en st personal sittande vid sängkanten hela tiden.
Vilket låter rimligt. för behövs all personal vid en akut situation så kan ju inte en sitta kvar och läsa hänt i veckan vid sängen ;)"

Skrev inte ett ord om att bälta barn i väntan på operation, det existerar förmodligen bara i din värld!

Du svarar alltså detta på en kedja inlägg som handlar om att ett barn rymmer från sjukhus och att jag anser det oacceptabelt.

Jag tyckte det var ett märkligt svar och undrade om det verkligen stämde. Och du som skrev det undrar var jag fick iden ifrån trots att det var din och du förmodligen inte läste vad du svarade på.
 
Tex polisen när dom lägger en person så är det främst för att få på handfängsel för att kunna sedan förflytta personen på ett säkrare sätt för deras del. Då är det en väldigt kort och snabb handling och sedan reser dom personen direkt för att förflytta den dit den ska. Det handlar inte nedläggning om någon kvarhållning på det sättet.

Det där håller inte jag med om faktiskt. Polisen lägger inte bara ner folk för att kunna sätta fängsel (även om det i regel görs när någon läggs ner), utan för att det är jäkligt mycket enklare att ha koll på någon som ligger ner. Lättare att hålla fast, lättare att kontrollera och skaderisken minskar markant.

Att polisen direkt reser upp en person som blivit nerlagd så fort hen får fängsel skulle jag också säga att det inte stämmer faktiskt. Vissa får ligga på marken ett bra tag.
 
Du svarar alltså detta på en kedja inlägg som handlar om att ett barn rymmer från sjukhus och att jag anser det oacceptabelt.

Jag tyckte det var ett märkligt svar och undrade om det verkligen stämde. Och du som skrev det undrar var jag fick iden ifrån trots att det var din och du förmodligen inte läste vad du svarade på.
Jag skrev "Jag har hört att man, när det av ex. personalresursgrunder tittar till bältade patienter i stället för att ha en st personal sittande vid sängkanten hela tiden.
Vilket låter rimligt. för behövs all personal vid en akut situation så kan ju inte en sitta kvar och läsa hänt i veckan vid sängen ;)"
Du skrev:
"Har du verkligen hört om små barn som blir bältade för att de är rädda inför en operation och man inte har tid att ta hand om dem? Det är den situationen åtminstone jag diskuterar här. Jag skulle gärna vilja ha en källa här, det låter totalt orimligt."

Var i min text står ngt om att bälta små barn?
 
Jag skrev "Jag har hört att man, när det av ex. personalresursgrunder tittar till bältade patienter i stället för att ha en st personal sittande vid sängkanten hela tiden.
Vilket låter rimligt. för behövs all personal vid en akut situation så kan ju inte en sitta kvar och läsa hänt i veckan vid sängen ;)"
Du skrev:
"Har du verkligen hört om små barn som blir bältade för att de är rädda inför en operation och man inte har tid att ta hand om dem? Det är den situationen åtminstone jag diskuterar här. Jag skulle gärna vilja ha en källa här, det låter totalt orimligt."

Var i min text står ngt om att bälta små barn?
Vi var mitt inne i en diskussion om små barn och hur man hanterar deras rädsla på sjukhus och så dillar du om att bälta folk. Det står alltså om barnen tidigare i inläggskedjan som ditt inlägg är svar på. Man kan inte se inlägg som isolerade texter här, det är en diskussion. Du kanske menar att varje inlägg skrivs helt utan relation till tidigare svar i kedjan? I så fall rekommenderar jag att titta lite närmre på vad du egentligen svarar på. Det blir lite tokigt när det ser ut som du syftar tillbaks på barn som är rädda för operationer när du talar om bältning.
 
Vi var mitt inne i en diskussion om små barn och hur man hanterar deras rädsla på sjukhus och så dillar du om att bälta folk. Det står alltså om barnen tidigare i inläggskedjan som ditt inlägg är svar på. Man kan inte se inlägg som isolerade texter här, det är en diskussion. Du kanske menar att varje inlägg skrivs helt utan relation till tidigare svar i kedjan? I så fall rekommenderar jag att titta lite närmre på vad du egentligen svarar på. Det blir lite tokigt när det ser ut som du syftar tillbaks på barn som är rädda för operationer när du talar om bältning.
Var vi? vänta ett tag nu, mitt svar var till Grazing inte till dig. Med Grazing diskuterade jag just bältning och med dig om att lämna barn utan tillsyn.
Av det kokade du ihop din soppa den här gången , gratulerar ;)
 
Det handlar ju om att kunna se och förebygga våldet. Liksom att en människa får panik och agerar utåt när den blir tagen i är inte ovanligt i en stressad situation.
En del vill nog inte (försöka) förstå, andra kanske inte kan förstå. Jag gav upp redan i början av tråden. Det är, som du skriver, löjligt att folk kämpar emot att förebygga, förutse och därigenom undvika våld och använda mildare metoder. Repris: http://www.svt.se/nyheter/sverige/jag-ser-en-radd-pojke-som-kampar-for-sitt-liv
 
En del vill nog inte (försöka) förstå, andra kanske inte kan förstå. Jag gav upp redan i början av tråden. Det är, som du skriver, löjligt att folk kämpar emot att förebygga, förutse och därigenom undvika våld och använda mildare metoder. Repris: http://www.svt.se/nyheter/sverige/jag-ser-en-radd-pojke-som-kampar-for-sitt-liv
Självklart ska man försöka undvika våld. Men det finns andra hänsyn som går före.
I detta fallet så var det väl klart att grabbarna skulle hållas på plats eftersom polisen skulle hämta dem.
Det var den första begränsningen.
Vad som hände sedan var väl helt enkelt följder av hur dessa grabbar hanterade situationen.
Ju mer fysisk energi de satte till för att slita sig loss och sticka, ju mer energi var ju vakterna tvungna att använda för att hålla dem kvar.
 
En del vill nog inte (försöka) förstå, andra kanske inte kan förstå. Jag gav upp redan i början av tråden. Det är, som du skriver, löjligt att folk kämpar emot att förebygga, förutse och därigenom undvika våld och använda mildare metoder. Repris: http://www.svt.se/nyheter/sverige/jag-ser-en-radd-pojke-som-kampar-for-sitt-liv
Ännu löjligare är det att tro att folk kämpar emot. Här sitter vissa och slår sig för bröstet och säger "titta hur human jag är" men när allt kommer till kritan så kan ingen komma på något sätt att utföra det i extremfall.

Ja nästan alltid går det att undvika våld, nästan alltid kan man hitta en väg runt. Men ingen tjänar på att gräva ner huvudet i sanden och vägra se att i enstaka våldsamma situationer så kan man inte undvika ett visst mått av våld för att undvika en värre situation.

Den stora skillnaden mot ditt tänkesätt är att jag inte tror att alla situationer i alla lägen kan lösas utan mer drastiska metoder såsom nedläggning. Faktiskt finns det situationer som bäst löses med ett pistolskott, det finns en anledning till polisernas tjänstevapen. Man kan tvingas välja på att skjuta en person eller låta personen skjuta ner 10 andra inom sekunder, det finns de som haft oturen. Nu är det inte lika drastisk med pojken, men valet är det samma.

Ja med mer utbildning och bättre metoder kan man säker lösa något fler och mer situationer, men ibland står folk där och har valet mellan pest och kolera.
 
Den stora skillnaden mot ditt tänkesätt är att jag inte tror att alla situationer i alla lägen kan lösas utan mer drastiska metoder såsom nedläggning.
Jag tror heller inte att alla situationer kan lösas på det sättet. I fallet med pojken tror jag det.

Och ja, jag försöker vara human. Motsatsen vill jag inte vara.
 
Jag tror heller inte att alla situationer kan lösas på det sättet. I fallet med pojken tror jag det.

Och ja, jag försöker vara human. Motsatsen vill jag inte vara.
Och här får utredningen visa hur det ligger till. Det är också lätt att vara efterklok när man har timmar och dagar på sig att komma med lösningar, vakten kansek hade sekunder att ta avgörande beslut.

Det finns dock ingen anlening att börja skälla de som inte delar din övertygelse för att inte vilja ha mjuka metoder. Hur optimistisk eller pessimisktik syn amn har på situation har inget med det att göra alls. Jag tror inte någon här vill att pojken ska skadas på något sätt. Det är likosm det du indirekt ankalgar folk för med att påstå att de vill ha våld och inte vill ha en mjuk lösning.
 
Jag tror heller inte att alla situationer kan lösas på det sättet. I fallet med pojken tror jag det.

Och ja, jag försöker vara human. Motsatsen vill jag inte vara.
Men att tor att jag inte vill vara human och anklaga mig och andra för att förespråka våld har du inga problem med ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp