Misskötta hästar, utsvultna älgar och strypta katter = "slutar oftast med böter".

Sv: Misskötta hästar, utsvultna älgar och strypta katter = "slutar oftast med böter".

Ja, usch, sånt här gör en verkligen illamående...
Min första, icke politiskt korrekta, tanke är: Jävla senila gubbjävel som har kunnat hålla djuren såhär. Säkert är djuren lustmördade med de där barbariska metoderna.

Men, det är nog oftast som Alexandra W påpekat, ett tragiskt livsöde som ligger bakom. Man kan ju se såna här situationer som sekundära problem till att soc och djurskyddet har för lite resurser för att stötta och hjälpa. Personer som samlar djur är ju psykiskt sjuka. Säkert finns det gediget grymma människor som plågar djur för sitt eget höga nöjes skull, men den andelen är nog (hoppas man) liten.

Skulle djurskyddet ha möjlighet att göra besök hos alla som håller djur en gång i kvartalet tex, så skulle ju aldrig sånt här hända.
 
Sv: Misskötta hästar, utsvultna älgar och strypta katter = "slutar oftast med böter".

Detta gör mig mycket mindre förbannad än t.ex tutta eld på kaniner, filma och skratta eller hetsa hundar på hästar

Detta var en äldre man som inte är uppväxt i en tid där man avlivade djur hos veterinären med en spruta. Varför skulle det vara värre att avliva en hund med bultpistol än skjuta den? Han skulle använda svansen som sopborste- ok- ovanligt , men inte konstigare än den bukefalist som hade skinnet från sin islänning uppsatt på väggen men man, huvud och allt och alla tyckte det var fantastiskt chickt.

Strypa katter? Inget som det flesta av oss valt och jag kan tycka det borde funka med bultpistolen till dem också, men vad vet jag. Han avlivade sina katter- det var hans syfte
Sen var det en smutsig häst? Var det det enda felet på hästen - lite bajs i svansen?

Undernärda älgar? Ja, det borde han dömmas för.

Så egentligen tycker jag bara han borde dömas för undernärda älgar och strypningen av katterna. Så det här ar absolut inte det värsta jag hört talas om. Inte på långa vägar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp