Mjölkfrågor + lite annat

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 878
Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Insanity

När brukar mjölken bli klibbig?
Mitt sto börjar ju se ut som en mjölkko snart och juvret har vuxit en hel del, bara på tre dagar.

Mjölken är dock fortfarande genomskinnlig och vattnig i konsistensen.

Magen är gigantisk och hon orkar knappt röra sig, värmen underlättar ju inte heller, så jag lider verkligen med henne att behöva gå med den magen i den här värmen :(

Bifogar en bild tagen underifrån, den till vänster är från i tisdags, och den till höger är tagen för en stund sen.
Inte ritktigt samma vinkel men man ser ju ändå en skillnad.

22_1181287465.jpg

Och ett litet kollage :smirk:

kollage_1181082077.jpg

Insekter både stora som små är ju också ett problem.
Vilket medel vågar man lägga på en högdräktig shettis?
Eller har ni några bra tips på egenblandat insektsmedel?

Hon kommer ju inte åt att klia sig heller då magen är i vägen och de håller ju sig mest omkring juvret dom jävlarna :mad:

Sv: Mjölkfrågor + lite annat

då lider vi av samma sak du och jag. har med ett sto som har samma sorts rå mjölk och inget händer. när ska din föla? mitt sto är beräknat till midsommar och hon är gigantisk :(

Vet inte när hon är beräknad.
Jag har lånat henne då jag ska köpa fölet.

Han som äger henne lämnade henne hos hingstägaren och fick tillbaka henne efter två månader och då hade hon gått med hingsten hela tiden på bete.

Hon lämnades på bete i slutet på juni förra året så hon har ju iaf passerat 11 månader.

Jag hoppas på föl innan midsommar iaf, men det kan ju lika gärna vara en månad kvar :crazy:

jo min fjording är beräknad till midsommar. tycker att hennes mjölk har blivigt lite små grå men den är vattnig

Juverbilder tar vi i juvertråden som finns på avelsgnägg

Övriga funderingar i detta ämne kan passa där eller i tråden VÄntans tider, här nånstans...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka