Mjölkrum till sadelkammare ideér mottages!!

Danaa

Trådstartare
Vi har ju köpte ett hus med ladugård och nu tänkte jag försöka få ordning på detta så mjölkrummet ska bli sadelkammare och jag behöver massor av smarta tips! Kanske någon som tycker de är kul att leka lite med olika ritningar och lösningar? Alla ideér är välkommna!

Här kommer lite grund info!
sadelkammare.jpg

DSC03424.JPG

DSC03423.JPG

DSC03422.JPG

DSC03421.JPG

DSC03420.JPG

Låt fantasin flöda!:D

Sv: Mjölkrum till sadelkammare ideér mottages!!

89 visningar och inte en endaste ideé? Kom igen nu bukefolket!

jag har dåligt med idéer men det ska bli roligt att se vad andra föreslår :)

Jag vet inte hur många som ska dela på utrymmet....
I nedre vänstra hörnet skulle jag ha ett fikabord.
Till vänster om den "lilla" dörren skulle jag ha täckesförvaring och en täckestorkhängare.
Den långa väggen mellan dörrarna skulle jag ha sadlar i "ta"höjd och träns ovanför, under har man plats för sin ryktlåda. Och ännu högre upp har man en hylla där man kan ha hjälmar och handskar.

http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=31204409&pic_size=original
jag ritade lite i paint till dig ^_^
det verkar vara en super bra ide att göra sadelkammare av mjölk rummet, såg att de stod ngn foder säck där också så jag ritade om det som foder / sadelkammare:angel: och då jag själv avskyr då fodersäckar står mitt på golvet så beslöt jag att du ska ha samma lösning som jag har i min 6kvm stora foder/sadel kammare med fodret i 4kantiga tunnor under diskbänken^_^. det blir mycket lättare att hålla rent i alla fall.
bild
30707485.jpg
[/url][/IMG]

Jag har såna här till foder! en säck rymms faktiskt! Kostar 99kr/st på IKEA!
20659_PE105805_S3.jpg

Tack ni som svarat!
Det är jag och så har jag en tjej som ska hyra in sig som ska dela på det!:)
Ja de är super att kunna gör om mjölkrummet de är ju kaklat och allt!:) Som någon sagt tänker jag ha täckestork där vid vänster om den lilla dörren eftersom avloppet är där också:)

Buck: Jag gillar inte heller när de står fodersäckar på golvet men den tillhör hon som har sin unghäst här och jag hade ingen fler tunna:P När jag ska kolla på din bild står det behörighet saknas?

Ialla fall ska jag försöka få in en tvättmaskin också där inne, funderar om de kan stå närmst varmvattenberedaren nära till avloppet och allt!:)

Har tagit bort den där garderobsliknande grejen idag där ska jag bygga hyllor. :) Har ett rum intill som är typ gammalt kontor eller omklädningsrum där ska jag bygga hyllor så där man kan förvara täcken och sånt.

Funderar på de där med sadelhängarna om man skulle hänga dom under fönstret på den långa väggen? Och ställa byrån mot det lilla fönstret? Funderar på att måla taket vitt också!:)

okej försöker igen ^_^
31204409.jpg
[/url][/IMG]

1, hyllor till vänster om dörren och krokar till grimmor m,m täckes hängare till vänster.
2, foder tunnor under diskbänken, hyllor till fodertillskott över, garderob till täcken som ej är i bruk.
3, täckeshängare, kan dock vändas mot fodret istället så de inte blockerar dörren
4, tv, fodret + garderoben, under fönstret är det hängare till shabrak.
5, tv, träns hängare, hängare till sadelgjordar, th, sadel hängare

Senast ändrad:

Åh vad duktig du är!
Nu fick jag ju massor av nya ideér! Super!

Vi håller på att göra om ett rum till sadelkammare och mitt tips är: avvik från sadelkammarnormen! Det behöver inte bara vara praktiskt och "man tager det man haver från början", det kan ju faktiskt bli inredningsmässigt snyggt också med coola krokar, snygga draperier och prylar och sadelskydd i en viss färg osv!

Byxhängaren från IKEA till schabrak rekommenderas - lite dyr och inte helt nödvänding, men snyggt blir det!

Praktisk - det ska jag försöka komma ihåg att skaffa mig! Jag har fodersäckar ståendes inne i mitt hus, inte så värst dekorativt...:o:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Sharpless
·
M
Hästvård Så...min stora pålle är på boxvila och kräver stallbandage pga. lymfangitrisk, han får lätt ksav av stallbandagen (har fått sår trots...
Svar
17
· Visningar
1 718
Senast: Wippos
·
M
Anläggning Hej! Tänkte starta en tråd där vi kan dela med oss tips på hur man organisera förvaringsutrymmen i stallet/sadelkammaren, hur man... 2
Svar
31
· Visningar
12 131
Senast: Bellapops
·
Hästmänniskan Jag har nyss fått klart min sadelkammare och det är dags att inreda litegrann. Jag tycker att den är liten, vilket i och för sig kanske...
Svar
11
· Visningar
3 447
Senast: Milou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka