Mobil till en klantskalle?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Tidigare idag fick min mobil sig ett dopp i lucern/mash-hinken, vilket den inte överlevde :down:
Den som fick sig ett dopp är en Samsung Galaxy A3. Allra helst skulle jag vilja ha en precis likadan (första mobilen jag faktiskt gillar!) men den verkar ju inte finnas längre så...
De kraven jag har är följande:
- Samsung
- Minst 6 GB minne
- Minst 5 MP kamera
- Maxpris: 2 500 kr.

Någon som har några idéer?
 
Har du provat lägga telefonen i en bunke med ris? Det drar ur fukten.

Nej, det har jag inte provat, vi har inget ris hemma atm, men tack för tipset! :up:
La den dock direkt jag fiskat upp den ur sörjan på en stol i sadelkammaren precis bredvid det portabla elementet, och nu här hemma så har den legat på köksbordet i solen. Den har vaknat till liv, ja. Men så fort man försöker göra 2+ saker samtidigt på den kraschar den, och försöker man ladda den får man en stöt, och den kraschar så man får starta om den ett antal gånger innan den vaknar till liv igen :(
 
Nej, det har jag inte provat, vi har inget ris hemma atm, men tack för tipset! :up:
La den dock direkt jag fiskat upp den ur sörjan på en stol i sadelkammaren precis bredvid det portabla elementet, och nu här hemma så har den legat på köksbordet i solen. Den har vaknat till liv, ja. Men så fort man försöker göra 2+ saker samtidigt på den kraschar den, och försöker man ladda den får man en stöt, och den kraschar så man får starta om den ett antal gånger innan den vaknar till liv igen :(
Prova med ris och låt den lligga över natten. Det har räddat många telefoner
 
Tidigare idag fick min mobil sig ett dopp i lucern/mash-hinken, vilket den inte överlevde :down:
Den som fick sig ett dopp är en Samsung Galaxy A3. Allra helst skulle jag vilja ha en precis likadan (första mobilen jag faktiskt gillar!) men den verkar ju inte finnas längre så...
De kraven jag har är följande:
- Samsung
- Minst 6 GB minne
- Minst 5 MP kamera
- Maxpris: 2 500 kr.

Någon som har några idéer?
Ja, men du kommer inte att gilla förslaget när jag skriver det :p

Jag är ett riktigt klantarsle. Stora dottern saknar dessutom omdöme så min tidigare telefon hittade jag i hennes pool :o (nåja, hon var 1 år) så, förra året, i födelsedagspresent, köpte min sambo en CAT S50. Den är suverän! När den var precis ny hade jag problemet att skärmen ibland brändes fast men det gick att ta bort med nåt fiffigt program. Dock försvann problemet vartefter och det är sååå värt det att ha en period med sådana problem när jag har en telefon som faktiskt håller för min behandling och jag gillar faktiskt hur den är uppbyggd i övrigt med. Känns lite märkligt att ha appar om grävmaskiner som standardappar och inte kan ta bort dem men det gör mig ingenting längre :p
 
Jag har inga förslag men följer tråden noga för min mammas räkning. I förra veckan fick jag ett sms från okänt nummer med texten "Jag har tvättat min privata telefon I tvättmaskinen så nu kan du bara nå mig på denna."
Hon behöver inte ens skriva sitt namn för att jag ska veta vem som skickat meddelandet, tyvärr är klantighet ärftligt :(
 
Tips om detta skulle hända igen, är att snabbt som attan stänga av mobilen så fort du fått upp den ur vattnet. Ta ur batteriet torka av den så gott det går och lägg den i ris, flera dygn innan du ens försöker starta den igen. Den måste ha fått torka helt. Då kan man ha en chans att lyckas rädda den. Försöker man starta den och inte har tagit ut batteriet och sånt, så kan man räkna med att den kommer bli förstörd.
 
Jag rekommenderar också ris. Min kompis sumpade sin mobil med trasig skärm i sjön och det tog nån minut innan hon fick upp den (den åkte ner för en klippa :rofl:). Hon gick direkt hem och la den i ris, och ett par dagar senare startade den utan problem. Eller ja, utan nya problem iallafall, den levde ett hårt liv :angel:
 
Problemet med att bada telefonen är att metallen i den riskerar att rosta så livslängden blir lite kortare ändå men det kan man kanske leva med om den tickar vidare några månader till.
 
Tack för alla tips!
Tyvärr verkade inte den gå att rädda. Min rätt teknik-kunniga pappa tittade på den, men dömde ut den :cry:
Som om inte det var nog köpte jag en ny telefon, en Sony Xperia M4 Aqua, men trots att jag inte ens haft den en vecka har den börjat krångla. Touchen glappar och den stänger av sig själv :banghead:

Jag vill ha min Samsung Galaxy A3!! :arghh: :arghh: :arghh: Dock verkar de ha ersatt den gamla varianten med någon ny :cry: :arghh:
 
Tack för alla tips!
Tyvärr verkade inte den gå att rädda. Min rätt teknik-kunniga pappa tittade på den, men dömde ut den :cry:
Som om inte det var nog köpte jag en ny telefon, en Sony Xperia M4 Aqua, men trots att jag inte ens haft den en vecka har den börjat krångla. Touchen glappar och den stänger av sig själv :banghead:

Jag vill ha min Samsung Galaxy A3!! :arghh: :arghh: :arghh: Dock verkar de ha ersatt den gamla varianten med någon ny :cry: :arghh:

Måste vara ett måndagsexemplar, lämna in! Min m4 aqua fungerar klockrent, lite strul med mjukvaran men det har dom fixat.
 
Har en xperia Z3 compact, tålig (dottern 3 år har behandlat den på mindre lämpliga sätt och jag har tappat den X antar ggr) med bra kamera (bäst av alla mobiler tror jag faktiskt) + helt vattentät, rekommenderas.
 
Hoppar också in här, har funderat på att köpa en Sony M4 Aqua men tvekar lite eftersom den jag har nu, också en Sony som är vatten och dammtålig men i billigare prisklass, strular jättemkt (dock har en den hållt bra rent "fysiskt" för att åka i stengolv ca flera gånger per dag i 1-2 år).

Men såg nu att det är extrapris på Z5 Compact, kostar fortfarande dubbelt så mkt som M4an men 1000kr billigare än normalpris. Någon som vet hur stor skillnad det är på dessa? Är det värt de extra tusenlapparna?
 

Liknande trådar

Äldre Min Samsung Galaxy SIII Mini har börjat lägga av nu efter sisådär 1 år, så jag är i behov av en ny mobil... Problemet är bara att det...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 635
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp