Mobilfodral

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag behöver ett nytt mobilfodral.
Jag tappar telefonen i golvet ett par gånger om dagen, ungefär, och fodralen räddar livet på luren gång på gång. Men jag sliter också ut dem...
Hittills har jag köpt fodral på Fyndiq och nåt annat liknande ställe. Men erfarenheten säger mig att priset där inte speglar kvalitén.

Nu funderar jag på hur man bär sig åt för att hitta mobilfodral av lite bättre kvalité? Som inte är utslitna efter ett halvårs användande...

Jag gillar ju färg - ett av skälen är att en skrikig färg gör telefonen lättare att hitta när man lyckats lägga den "nånstans"... :angel::p Men om jag måste, så kan jag överleva med nåt mindre färgat.

(jag använder plånboksfodral och det måste vara med mjuk plast runt telefonen, annars spricker plasten i hörnen varje gång jag tappar luren och fodralet blir snabbt obrukbart)

Jag behöver ett nytt mobilfodral.
Jag tappar telefonen i golvet ett par gånger om dagen, ungefär, och fodralen räddar livet på luren gång på gång. Men jag sliter också ut dem...
Hittills har jag köpt fodral på Fyndiq och nåt annat liknande ställe. Men erfarenheten säger mig att priset där inte speglar kvalitén.

Nu funderar jag på hur man bär sig åt för att hitta mobilfodral av lite bättre kvalité? Som inte är utslitna efter ett halvårs användande...

Jag gillar ju färg - ett av skälen är att en skrikig färg gör telefonen lättare att hitta när man lyckats lägga den "nånstans"... :angel::p Men om jag måste, så kan jag överleva med nåt mindre färgat.

(jag använder plånboksfodral och det måste vara med mjuk plast runt telefonen, annars spricker plasten i hörnen varje gång jag tappar luren och fodralet blir snabbt obrukbart)

Jag har ett i skinn det är snyggt, hållbart och telefonen överlever alla fall även på asfalt och betong.

Jag har ett i skinn det är snyggt, hållbart och telefonen överlever alla fall även på asfalt och betong.
jag skulle gärna ha ett i skinn/läder, men där jag har beställt är "äkta skinn" likställt med konstläder av något slag. Så, det är ju inte lönt att beställa...

Var hittar man ett sånt, utan att bli ruinerad?

Jag har iPhone och till den har jag ett plånboksfodral i läder. Telefonens skal är plast omgivet av läder och magnet, det heter Champion.
Börjar lossna lite i kanterna, men efter att ha tappat i golvet och haft med på jobbet i snart 2 års tid, tycker jag det är helt okej.
Vet jag hittade det på iphonebutiken på nätet, vet inte om det finns liknande för andra modeller av telefoner.
I och för sig ingen skrikig färg, mitt är svart. :p

jag skulle gärna ha ett i skinn/läder, men där jag har beställt är "äkta skinn" likställt med konstläder av något slag. Så, det är ju inte lönt att beställa...

Var hittar man ett sånt, utan att bli ruinerad?
Phonehouse vet jag åtminstone har haft en del i äkta skinn. Även dustinhome har haft en del modeller t.ex till iPhone men jag vet inte vad du har för telefon?

Silikon tycker jag tar stötarna bäst. Om du inte ska ha något kraftigare typ Lifeproof (som räddade livet på min iphone när jag välte en kanna olivolja över den på en grekisk taverna :crazy:).

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 198
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka