Bukefalos 28 år!

Mocka i ... ?

M

Minishettis

Finns det några regler på att man måste mocka i en hage eller i en lösdrift?

Det är väl hälsosammast om man gör det för då blir det mindre risk att hästarna får mask? Stämmer det? :confused:

Tacksam för svar! :bow:
 
Sv: Mocka i ... ?

Renhållning
Du ska hålla rent i stallet och i andra förvaringsutrymmen för hästar. Du ska göra rent och gödsla ut stallet minst en gång varje dag. Om du har ett system för djurhållningen som är uppbyggt för andra rutiner men som ger god hygien går det också bra. Du ska hålla ströbäddar och ströade liggplatser torra. Strömedlet ska vara lämpligt för hästar och ha bra kvalitet. Du ska rengöra stallet noggrant minst en gång varje år.

KÄLLA: SJV

http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/djurskydd/hastar.4.b1bed211329040f5080002447.html
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Roheryn
·
Hästvård Behöver era råd. Står i ett stall med 3 hästar där den ena har fått stora blodmasken i våras . Vi avmaskade i april sen har inte...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 004
Senast: SiZo
·
Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
896
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp