MittNyaJag

Trådstartare
Funderar på att klä om/ sy överdrag till sofforna här hemma och försöker lista ut vad jag ska leta efter för tyg. Hittade ett beiget tyg nu i polyester/acryl. 169:-/meter. Butiken som säljer tyget ligger ganska nära så jag kan åka dit och känna/handla...

Vardagsrummet har vita väggar med mörkt vinröda detaljer, vinröda gardiner, furugolv... Databord, högtalare och byråer är i ekfaner. Vinröd matta på golvet... Själv tror jag det kan bli ganska snyggt med beiga soffor.
Just ni är de gulbruna med grön/röda assymetriska mönster på. Betydligt snyggare än vad det låter men vansinnigt slitna.

Är polyester/acryl ett vanligt sofftyg? Slittåligt? fläcktåligt? Det stod kemtvätt på beskrivningen... Ioförsig är ju inte soffan tvättad alls hittills, men om man har ett enfärgat lite ljusare tyg kanske det blir mer aktuellt att faktiskt försöka hålla den ren? :angel:


*suck*
Lika förvirrat som vanligt när jag skriver... :angel:
Men någon som har en åsikt om möbeltyger eller ideer om vart man kan hitta fint sådant? Hur mycket kan det gå åt att klä om en 3-soffa och en fotölj på et ungefär? Det är inga lösa dynor utan allt "sitter ihop" i ett... Är det bäst att nita fast tyget eller ska man göra et överdrag?
 
Sv: möbeltyg

Min soffa har ett lite ljusare tyg, som liknar det tyget du är inne på. Till och med materialet. Jag har inte bomull precis...

Fråga i affären hur slitstarkt det är. Sen om det är syntetmaterial kan det nog vara bra att kolla upp brandsäkerheten.

Angående den ljusa färgen så har jag alltid en filt som jag sitter på. Jag har haft min soffa i ungefär ett och ett halvt år och ännu har inget ödesdigert hänt.
 
Sv: möbeltyg

Helst vill jag "slippa" ha en filt att sitta på, men visar det sig att potentiellt tyg drar åt sig smuts så är det ju såkllart en lösning...


Det här tyget, jag har lite svårt att bestämma mig om det är snyggt eller inte... :Angel:
Någon som har en åsikt? (Så klart det är, det är ju bukefalos!!) Beror ju på hur stora blommorna är, det vet jag ju inte... Kanske blir för vitt med vitt till mina vita väggar... Det där tyget var lite billigare, 149:-/meter, bomull/polyester.
 
Sv: möbeltyg

Det blommiga var fint men jag tror faktiskt att man tröttnar. Enfärgat är nog bäst med mönstrade kuddar istället.
 
Sv: möbeltyg

Ja, det är nog sant.

Ska försöka ta mig upp till den lokala tygbutiken här någon dag och se vad hon har för tyger... har för mig hon oxå hade någonting beige.
Jag är nog ganska övertygad om att jag vill ha någonting ljust... Ska bara intala sambon att det är vad han vill oxå. :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp