Möjlighet att få nya?

T

Tind

Köpte att par Xcellsiorleggings från m*untian horse. Nu är det så att dom "redan" har gått sönder på "skinnet" (något annat material, kommer inte ihåg vad det heter) Det har blivit en massa sprickor på ställen som inte ens är särskillt utsatta men även vid sömmar och så. Kanske måndagsexemplar?

Nu till frågan; Tror ni att det går att returera dom? Affären jag köpte dom i är nerlagd och jag har inte sparat kvittot (dumt, jag vet). Köpte dom i februari så dom är användna i ca 8 månader. Det handlar om mkt pengar för mig och jag är väldigt glad om jag slipper köpa nya, dom borde ju i alla fall hålla lite längre tycker man.
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Nej det tror jag knappast du får... Det är svårt att lämna tillbaks utan kvitto trots att butiken fortfarande finns.... :smirk:

Så det skulle vara om du kontaktar MH direkt och frågar om dom vill ge dig ett par nya. Tveksamt men det skadar ju inte att fråga!

Btw så är jag inte överraskad över at dom redan är sönder. MH har usel kvalite på sina varor, allt jag haft i det märket har gått sönder inom nån mnd..... :crazy:
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Nej det tror jag knappast du får... Det är svårt att lämna tillbaks utan kvitto trots att butiken fortfarande finns.... :smirk:

Så det skulle vara om du kontaktar MH direkt och frågar om dom vill ge dig ett par nya. Tveksamt men det skadar ju inte att fråga!

Btw så är jag inte överraskad över at dom redan är sönder. MH har usel kvalite på sina varor, allt jag haft i det märket har gått sönder inom nån mnd..... :crazy:

Det var MH jag hade tänk kontakta, men som jag misstänkte kanske det inte ens är lönt att testa. Hur lång "garanti" man har på sådana saker?:) Man kanske inte ens har någon garanti på det:p
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Jag är inte helt säker, men är det inte 1 år det brukar vara? Försök googla lite så kanske du hittar köpslagen! Det är bra om du kan referera till en lagtext ifall dom krånglar.
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Har tyvärr hört genom en återförsäljare att MH är stenhårda på kvitton, men det skadar ju inte att kontakta dem ändå.
Hoppas det fixar sig!
 
Sv: Möjlighet att få nya?

jag har oxå köpt ett par chaps därifrån och resåren höll inte alls..kan inte ha dom nu även fast jag inte använt dm mer än max 2ggr/vecka sen feb. Tror ni att man kan ringa även fast dom är så gamla. :confused:
har kvitto iaf.Och tycker att de borde hålla bättre för de kostade ändå 700:-
 
Sv: Möjlighet att få nya?

*kl*

Har deras grejer blivit sämre med åren? Mina skor och shortchaps jag köpte 1996 använde jag princip dagligen i 2 1/2 år, dock sporadiskt därefter, men de har hållt utmärkt. Då kanske jag ska kolla efter ett annat märke nästa gång jag ska köpa skor/shortchaps om de håller så dåligt nuförtiden...
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Jag uppdaterar tråden liten med att säga att jag fick ett par nya chaps fr MH då de andra töjt sig :bump::bump: :)
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Kontakta dem 0300-566200. de kan säkert hjälpa dig.
De brukar ha koll på vilka butiker som köpt vad, så du kan säkert få hjälp även om butiken inte finns.

Q
 
Sv: Möjlighet att få nya?

*kl*

Har deras grejer blivit sämre med åren? Mina skor och shortchaps jag köpte 1996 använde jag princip dagligen i 2 1/2 år, dock sporadiskt därefter, men de har hållt utmärkt. Då kanske jag ska kolla efter ett annat märke nästa gång jag ska köpa skor/shortchaps om de håller så dåligt nuförtiden...

Jag köpte shortchaps i mocka därifrån 1995 och 1996. Båda paren gick sönder i en söm mitt fram efter bara några månader. I båda fallen fick jag utan minsta problem nya. Det tredje paret höll och håller än faktiskt, så kanske de har ojämn produktion eller så.

Hursom, det var absolut inga problem att reklamera dem och få nya. Minns inte om jag hade kvitto men det tror jag, brukar alltid spara kvitto på sådana saker.
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Jag gick till MH affären i malmö med ett par skor inköpta i uppsala, gick bra att reklamera utan kvitta, det var ju deras märke liksom. Men efter tre reklamationer på samma köp (dvs, fick ut nya skor som gick sönder de också) så sket jag i dem och bytte märke till något mkt mer hållbart!
 
Sv: Möjlighet att få nya?

Då ska du se hur mina chaps ser ut, de är inte snygga kan jag tala om!
"skinnet" har lossnat på vissa ställen plus att de har töjt sig ngt. otroligt. Dock är skinnet som är mot sadeln fortfarande helt, men utsidan ser hemsk ut!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp