mögel i läder

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare fnorr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 050
F

fnorr

Jag har för mig att man kan göra ngt med ättiksprit för att få bort mögel i läder.....hur? Tacksam för hjälp, all min utrustning är pedantskött, men dessa stigläder är ej använda på jättelänge.....

Sv: mögel i läder

Har hört att det funkar jättebra om man torkar av med vitt vin... Har aldrig testat själv, men det låter ganska logiskt (att syran i vinet tar död på möglet)

Sv: mögel i läder

Glycerin ska vara bra säger de som håller på och lagar sadlar.Gärna i sprayform så man kommer åt över allt i vinklar och vrår.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
541
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Vad har ni för klösträd?