Favina

Trådstartare
Har lite funderingar.......

Skall sälja en ponny, jag är privatperson och har inget företag. Så om det kommer en köpare som tex driver en ridskola. Kan dom lyfta av momsen då? Finns det någon moms överhuvudtaget?

Sv: Moms

Tänkte väl det. För jag kan ju inte lägga på någon moms eftersom jag är privatperson (ej företag)

Sv: Moms

Nej precis. Däremot kanske köparen vill ha ett kvitto från dig som visar vad de har betalat ändå (men utan moms, alltså) eftersom de kan bokföra kostnaden i sin verksamhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 011
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka