Monsterväckarklocka?

Jag försov mig till jobbet idag. INTE bra och min chef var orolig och det ska gudarna veta att det är jag också (prövotid) och händer detta igen är jag rädd för att jag får ta mitt pick och pack o gå. Och det vill jag inte :eek:

Så... Tips på jävliga väckarklockor? Alltså typ siren, blinkande lampor, helikoptrar som flyger iväg, allt är av intresse.

Jag lägger mig i tid men ibland har jag svårt och somna vilket ibland resulterar i att jag sover mindre än 6 h = dödsdömt att vakna. Så måste ha nått som:
1. Väcker mig från de döda.
2. Inte går att snooza på helst.
3. Klurigheter när man ska stänga av.

Idag har jag en såndär gammal väckarklocka som med en pinne slår på två "klockor". Ett jäkla liv men jag lär mig signaler så himla fort att jag nu stänger av den i sömnen :(

Har testat sån man lägger under kudden som vibrerar, men stängde av den i sömnen....
Skaffa flera monster och ställ ut på olika ställen i rummet!
Ställ dem med några minuters mellanrum.
 
Skaffa flera monster och ställ ut på olika ställen i rummet!
Ställ dem med några minuters mellanrum.
Var inne på teknikmagasinet idag och köpte en som bestod av ett monsteralarm med en vibrerande dosa man la i sängen samt ett alarm som sköt iväg en raket ;)

Jag har samma problem, har köpt en Sonic Bomb. Inte försovit mig en dag sedan dess, och min morsa är jättenöjd över att hon slipper ringa mig fyra gånger varje morgon för att se till att jag är vaken på riktigt...
Hmm måste googla på det. Vad ligger dom på i pris?

Jag rekommenderar en sovapp till telefonen. Min lyssnar av andningen och väcker mig när jag sover som lättast. Mornarna har blivit enormt mycket enklare sen jag skaffade den!
Har testat det men jag stänger av i sömnen och gör jag inte det så vaknar jag inte av alarmet (lär mig melodin) har även testat ett par som kräver att man löser ett par mattetal för att kunna stänga av. Då stängde jag av telefonen istället...

Tack för alla tips! Återkommer med recension av mina två nya "vänner" ;)
 
Har tre alarm på mobilen; 6.00, 6.10, 6.20 mobilen ligger i en låda bredvid sängen (för att katterna inte ska komma åt den). Dessutom har jag en väckarklocka i köket som är ställd på 6.00 som inte slutar ringa förrän man stänger av den. Funderar på att ställa timern på mobilen också för till skillnad från mobilen så slutar den inte att ringa om man ignorerar den och hoppas att den ska tystna själv.
 
@Modig_Korn det med timern var smart! Ska jag testa :)

Jag vet att sover jag mindre än 6 h vaknar jag inte och ibland har jag svårt att somna = mindre än 6 h. Så skulle helst vilja ha en kalle anka väckare som rycker av mig täcket o slänger mig i badet typ :(
 
Var inne på teknikmagasinet idag och köpte en som bestod av ett monsteralarm med en vibrerande dosa man la i sängen samt ett alarm som sköt iväg en raket ;)


Hmm måste googla på det. Vad ligger dom på i pris?


Har testat det men jag stänger av i sömnen och gör jag inte det så vaknar jag inte av alarmet (lär mig melodin) har även testat ett par som kräver att man löser ett par mattetal för att kunna stänga av. Då stängde jag av telefonen istället...

Tack för alla tips! Återkommer med recension av mina två nya "vänner" ;)


Men då är det en Sonic bomb du köpt redan! Den kommer garanterat att väcka dig :)
 
Jag rekommenderar en sovapp till telefonen. Min lyssnar av andningen och väcker mig när jag sover som lättast. Mornarna har blivit enormt mycket enklare sen jag skaffade den!

Den där hade jag och appjäveln sa ju aldrig åt mig att vakna trots att jag gjorde efter alla konstens regler (iphone 4 användes den på). Gruppledaren var INTE glad när han ringde och sa "var är du någonstans?!" när jag kvällen innan sa att jorå, jag kan komma tidigare i morgon för att lösa ett akut läge. Däremot hade jag flera olika där man skulle räkna matte, klicka på olika färger i en viss ordning och liknande för att den skulle sluta. Bäst var dock memoryt. Man la in en låt som väckarklocka och skulle lägga memory. Jag valde bransta city släckers eller vad de hette med "kom och ta mig". Jisses alltså, memory till bransta på hög volym när man var preciiis nyvaken.
 
Den där hade jag och appjäveln sa ju aldrig åt mig att vakna trots att jag gjorde efter alla konstens regler (iphone 4 användes den på). Däremot hade jag flera olika där man skulle räkna matte, klicka på olika färger i en viss ordning och liknande för att den skulle sluta. Bäst var dock memoryt. Man la in en låt som väckarklocka och skulle lägga memory. Jag valde bransta city släckers eller vad de hette med "kom och ta mig". Jisses alltså, memory till bransta på hög volym när man var preciiis nyvaken.
Tråkigt att den inte funkade för dig! Den enda gång den fallerat för mig var på semestern när dottern, mamma och jag sov i samma rum, då hade den lite svårt att hålla koll på oss tror jag. Men när jag delar säng med dottern funkar den utan problem ändå :)
 
Tråkigt att den inte funkade för dig! Den enda gång den fallerat för mig var på semestern när dottern, mamma och jag sov i samma rum, då hade den lite svårt att hålla koll på oss tror jag. Men när jag delar säng med dottern funkar den utan problem ändå :)
Jag sov och bodde helt själv just då. Jag gillar verkligen idén att kunna vakna utvilad men jag skulle aldrig våga lita på den igen som enda larm. Kanske i kombination :)
 
Jag har alltid haft så sjukt svårt att gå upp på morgon och använt värre och värre "monsterväckarklockor" och behövt flera timmar varje dag för att komma över känslan (och huvudvärken) av att ha blivit slagen i huvudet med en gigantisk slägga. :crazy:

Sedan bytte jag strategi totalt (när jag var ledig, skulle inte våga testa med jobb) och bytte till "naturligt" alarmljud med fågelkvitter och någon melodi i bakgrunden som börjar jättesvagt och sedan blir högre och högre + vibration. Detta i kombination med en app som känner av när jag sover som lättast (man ställer in min- och max-tid, jag brukar köra på en halvtimme med sista tid den där jag normalt skulle ställa väckarklockan) samt att alarmet inte slutar förrän jag löst mattetal. Mattetalen är - jäkligt irriterande och - mest som säkerhet då jag med den nya strategin vaknar gradvis och harmoniskt och går upp utan problem innan jag ens utnyttjat hela snoozen - så himla skönt!

Så mitt råd är att göra helt tvärtom, trappa ner väckarklockan istället för upp! Men såklart också se till att det inte är ett alternativ att fortsätta sova, dvs alarmet stegrar under en viss tid och slutar sedan inte. (Samt försöka lägga sig/somna i tid, vilket är mitt absolut största problem - notera tiden inlägget skrivs. :cool:)
 
@Eloise ja det såg jag när jag packade upp helvetet :D den kändes riktigt bra! Särskilt den gälla signalen.

@Hoppelhase problemet är att jag lär mig melodier super lätt. Den jag haft innan sonic bomben lärde jag mig på två veckor bara :( men jag vaknar av den under förutsättning att jag somnar direkt. Har alarm på telefonen också och ett tag hade jag typ 10 alarm varav ett var med hundskall. Rätt lågt och vaknade med panik av det en vecka sedan trodde jag att jag valt bort det alarmet för några hundar skällde inte på mig efter det. Så skulle inte våga köra på den metoden i längden, måste liksom bli skrämd för att vakna. Kliver upp vid 10 i 4 på morgonen och ptjaa jag tror inte jag sover så lätt då (i normala fall om jag går och lägger men 21-22 vaknar jag av mig själv mellan 7-8 på morgonen.)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså. Vad fasiken gör man när man inte vaknar av alarmen? Jag har följande saker: 15 (nej jag skämtar inte) alarm på mobilen med olika...
2
Svar
39
· Visningar
6 355
Senast: Monifa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp