Dagens nagellack!

Först ut är ett lilaglittrande minilack från OPI. Vet dessvärre inte vad det heter.

C348DD34-B450-4567-A6B0-93521077491A.jpeg
 
Åh jag älskar att måla naglarna men får inte ha det på jobbet så det blir inte så ofta nu för tiden. Bara om vi ska göra nåt särskilt på helgen som jag passar på.

Men jag kommer följa och titta på alla andras naglar!
 
Neej, man kan inte ha för många nagellack!!! ;D
Jag håller på mycket med nagelstämpling och gillar ombrenaglar så det blir sällan enfärgat för mig. Jag kör veckonaglar dock, annars hade jag nog inte gjort något annat än att pilla med naglarna! Kör en topcoat gellack när det vanliga nagellacket är helt torrt så håller det oftast en hel vecka utan att bli fult. :D

DSC-0197-2.jpg

DSC-0195-2.jpg

Häxvarning på dessa men jag gillar dem ändå, har använt svart stämplingslack, essie blanc, isadora knock out pink, depend 541, 591, 598, 534. Älskar depends minilack.
 
Neej, man kan inte ha för många nagellack!!! ;D
Jag håller på mycket med nagelstämpling och gillar ombrenaglar så det blir sällan enfärgat för mig. Jag kör veckonaglar dock, annars hade jag nog inte gjort något annat än att pilla med naglarna! Kör en topcoat gellack när det vanliga nagellacket är helt torrt så håller det oftast en hel vecka utan att bli fult. :D

DSC-0197-2.jpg

DSC-0195-2.jpg

Häxvarning på dessa men jag gillar dem ändå, har använt svart stämplingslack, essie blanc, isadora knock out pink, depend 541, 591, 598, 534. Älskar depends minilack.
OMG!!! :love: :love: :love: Har sett dina målningar i Vi som målar-tråden och du är ju galet talangfull även på den fronten så jag är inte alls förvånad över att du är så fantastisk på naglar också :love:
 
Tack så mycket!!! :heart

Blev "N.A.S.A versus I.N.R.I" naglar inför nästa vecka. Depend 7185, 595, 546, 541 och essie blanc + ocean dive 513 från isadora. Gillar depend för att de är så billiga och ofta ordentligt täckande och finns i så många färger. Största nackdelen är väl att många färger utgår... och då är det ju såklart end favoriter som försvinner också!

Textat med penna, skulle aldrig klara av att texta med nagellack! Det blev lite skevt ändå, tycker det är jättesvårt, men jag är iaf mkt nöjd med färgerna! Tycker de är så läckra!

DSC-02140214.jpg
 
Tack så mycket!!! :heart

Blev "N.A.S.A versus I.N.R.I" naglar inför nästa vecka. Depend 7185, 595, 546, 541 och essie blanc + ocean dive 513 från isadora. Gillar depend för att de är så billiga och ofta ordentligt täckande och finns i så många färger. Största nackdelen är väl att många färger utgår... och då är det ju såklart end favoriter som försvinner också!

Textat med penna, skulle aldrig klara av att texta med nagellack! Det blev lite skevt ändå, tycker det är jättesvårt, men jag är iaf mkt nöjd med färgerna! Tycker de är så läckra!

DSC-02140214.jpg
Är det inte svårt att göra så här om man är mycket höger- eller vänsterhänt? Men du kanske är lika mycket av båda?
 
Är det inte svårt att göra så här om man är mycket höger- eller vänsterhänt? Men du kanske är lika mycket av båda?
Jag är högerhänt och vänstern är ganska kass! Men jag gör som så när det gäller sånt här som är helt omöjligt att göra med vänstern, att jag målar nagellacket på en plastpåse, låter det torka, klipper ut nagelformade bitar och skriver på dessa, innan jag sätter på dem på naglarna.

Blir som hemmagjorda nagelklistermärken.

Den här bilden kandke förklarar bättre än vad jag gör:
e1f6651223451c82ac1baefc7547f5a2.jpg
 
Jag har massor massor av lack! Använder dem som prydnader i vardagsrumshyllan. Men mina naglar har blivit så kassa att jag knappt orkar bry mig om dem längre och när jag målar dem så blir det bara något av color clubs hololack istället för mönster och sådant. Älskar color clubs lack!!
 
Får vi prata om nagelfolie? Efter fyra veckors praktiskt arbete i en förfärlig fabrik måste jag först försöka få rent fingrarna, men naglarna är så missfärgade att jag faktiskt vågat mig på att beställa från Miss Sophie för att försöka dölja eländet.

Några tricks of the trade från er proffs? Det blev f ö Nude Babyboomer och Ever Nude.
 
Får vi prata om nagelfolie? Efter fyra veckors praktiskt arbete i en förfärlig fabrik måste jag först försöka få rent fingrarna, men naglarna är så missfärgade att jag faktiskt vågat mig på att beställa från Miss Sophie för att försöka dölja eländet.

Några tricks of the trade från er proffs? Det blev f ö Nude Babyboomer och Ever Nude.
Ser intressant ut! Kollade igenom instruktionen men såg inte hur länge det håller?
 
Veckans naglar, essie blanc och ocean dive 513 från isadora. Nagelbanden blev väl kanske inte så fräscha, men själva naglarna gillar jag! :D
(Lyckades äntligen lista ut lösenordet till mitt gamla nick, jag är alltså @Snorgrodan)

DSC-0016-3.jpg
Jag tänkte väl att estetiken passade ihop med en annan gammal användare (inte bara här alltså, även i målartråden)! :D
 
Ooh, äntligen en nagellackstråd igen! :D Jag hör till skaran som känner mig väldigt naken utan målade naglar. Numera nöjer jag mig med att måla en gång i veckan, det har varit betydligt värre... Haha.

Igår slängde jag på härliga Zoya Merida, men det muliga vädret gör det tyvärr svårt att få några bra bilder på det holografiska glittret. Det är väldigt fint irl i alla fall! :)
20201020_112916.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 822
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 697
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
55 949
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp