Montar dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fluff3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 387
Sv: Montar dressyrsadel

Jag vill också höra synpunkter på den, jag tänkte ev. köpa den och ha på mitt islandssto,
tills jag har ekonomi till en rätt så dyr men ack så skön gångartssadel.. :)

isisar brukar väl var raka i ryggen. Mailade till dom här om dagen oc hrågae hur bommen var. den är ganska svängd fick jag till svar. hade varit mycket intresserad om den varit rak...:cry:

Tänkte att jag kan lägga in bild och vad det står om sadeln..

montar-sadel.jpg

Montar Dressyrsadel.
¤ Tre bomvidder som lätt byts ut med skruvar.
¤ Lädersadel
¤ Ullstoppad
¤ Bomvidder som medföljer är smal-normal-vidd
¤ Djupt säte

storlekar: 16", 17", 18"

Pris: 3760:- (plus skrymmande frakt 131:-)

Kan dom inte på nåt vis skissa av sadelns bom (eller nåt)
och skicka på ett papper eller så till dig,
så att du kan se om det kanske kan passa?

Det finns ju många som har dressyrsadlar på sina raggsockar så det kan ju inte vara alla som har hopplöst raka ryggar.. hoppas jag :)

Jag vet faktiskt inte om mitt sto anses ha rak
eller svängd rygg :crazy: :o

isisar brukar väl var raka i ryggen. Mailade till dom här om dagen oc hrågae hur bommen var. den är ganska svängd fick jag till svar. hade varit mycket intresserad om den varit rak...:cry:

Priset är ju klart attraktivt och att man kan ändra bomvidden, sen ser kvaliteten inte fy skam ut, för priset :banana:

vad händer om man inte har i något koppjärn alls i en sådan sadel? borde ju va nån som provat göra så med en wintec,hubertus flex eller så här montar..hum. den kanske inte lägger sig på manken om man har en häst med extremt låg manke.

Liknande trådar

Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
263
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
3 016
Senast: Edla
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma